حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
کودکان کار کنید ما حمایت می کنیم

کودکان کار کنید ما حمایت می کنیم

 

رئیس کمسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه قانونی برای منع کار کودکان نداریم بلکه برخلاف سازمان جهانی کار قوانین بر کار کردن کودک است اما اذعان داشتند که مطابق با قانون از این دست کودکان حمایت می کنیم.

به گزارش باخبرباش، کوروش محمدی  اظهار داشت: قانونی در رابطه با کار نکردن کودکان در کشور وضع نشده است بلکه قوانین حمایت از کودکان کار وضع شده که این موضوع تفاوت نگاه ما و سازمان جهانی کار را نشان می‌دهد. تاکید ما بر کار کودک است و به سمت حمایت از کودکان می‌رویم و در واقع به تولید کودک کار بی‌تفاوت هستیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های جهانی بر کار نکردن کودکان تاکید دارند، افزود: با وجود این رویدادها نباید از خدماتی که کشور در رابطه با این موضوع انجام داده چشم‌پوشی کنیم اما مسیرها باید تغییر کند، قوانینی در کشور باید وضع شود که با کار کودکان مبارزه شود.

محمدی با تاکید بر اینکه نباید به طور کامل انرژی ما صرف حمایت از کودکان کار شود بلکه باید با کار کردن آنها مبارزه کنیم و از این اتفاق پیشگیری شود تا هر روز شاهد رشد تعداد این کودکان در شهر و کشور نباشیم، ابراز امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط حاکم در اجتماع و افزایش تعداد کودکان کار، اقداماتی برای اصلاح این موضوع انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید قوانینی با هدف مبارزه و ریشه‌کنی کار کودکان تدوین شود ، تصریح کرد: لایحه‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی وجود داشت که عنوان آن مسئولیت اجتماعی سازمانی مطرح شد که این موضوع شامل احترام حقوق کارکنان، شهروندان، محیط زیست، قوانین و اخلاق می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به دلیل تضاد منافع موضوع مسئولیت‌های اجتماعی موردتوجه قرار نگرفته است بدین سبب امیدوارم با لایحه این مجلس شرایط خوبی ایجاد شود و روزی شاهد این باشیم که در سازمان‌ها و ادارات، مسئولیت‌های اجتماعی رعایت شود.

وی با بیان اینکه با وجود مسئولیت‌های اجتماعی بالا در جامعه باید شاهد احترام به قانون و حقوق یکدیگر باشیم، ادامه داد: کارگروه مقابله با کار کودکان دو سال پیش در کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل شد.

محمدی با بیان اینکه این راستا فعالان مدنی با حمایت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری توانسته بخشی از نگرش‌ها و دیدگاه‌ها را تغییر دهد، اضافه کرد: در این کارگروه مجموعه‌های آموزشی و گفتمان خانواده ایجاد شده است که امیدوارم نتیجه آن خوب باشد.

 
 
 

دیدگاه / پاسخ