حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
گلایه مردم اردستان از وضعیت سرعت‌گیر خیابان‌ها

گلایه مردم اردستان از وضعیت سرعت‌گیر خیابان‌ها

به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا: افزایش قارچ گونه سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و غیر فنی در سطح شهر اردستان نه تنها آرامش را از شهروندان سلب کرده، بلکه به افزایش میزان خسارت‌ها و استهلاک زود هنگام وسایل نقلیه نیز منجر شده است.

به گفته بسیاری از شهروندان، نصب کاهنده سرعت‌هایی که به تازگی در حال ساخت است به جای آنکه ابزاری برای کنترل سرعت خودروها و موتورسیکلت‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات باشد کارکرد برعکس پیدا کرده و منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

این عده معتقدند، اکثر خیابان‌های اردستان پر از سرعت‌گیرهایی آسفالتی و غیراستاندارد است که فاقد علائم هشدار دهنده بوده و اگر راننده آشنایی با آن خیابان نداشته باشد وقتی به یک‌باره به سرعت‌گیر می‌رسد، با سکوی پرشی مواجه می‌شود که برای صاحب خودرو خسارت در پی دارد.

یکی از شهروندان اردستانی معتقد است خیابان‌های شهر پر از سرعت‌گیرهایی است که بسیاری از آنها فاقد علائم هشدار دهنده و غیراستاندارد است و اگر راننده آشنایی با آن خیابان نداشته باشد وقتی به یک باره به سرعت‌گیر می‌رسد، با سکوی پرشی مواجه می‌شود که علاوه بر احساس ناخوشایند برای سرنشینان متحمل هزینه برای صاحب خودرو نیز می‌شود، چرا که جلوبندی ماشین با رد شدن از این سرعت‌گیرها با مشکل مواجه می‌شود.

نصب سرعت‌گیر در سطح شهر با نظر فنی صورت می‌گیرد

سرپرست شهرداری اردستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات شورای ترافیک که بیش از ۸ ماه مصوب کرده بود و انجام نمی‌شد، همچنین با توجه به تصادفات و اتفاقات تلخی که به دلیل نبود سرعتکاه در سطح شهر در ماه‌های اخیر شاهد بودیم و شکایات و انتقادهایی که از شهرداری اردستان شد، شورای ترافیک شهرداری اردستان را ملزم به اجرای مصوبات کرد.

غلامرضا بابائیان با بیان اینکه در طراحی، ساخت، ارتفاع و پهنای سرعتکاه‌های اردستان که به تازگی در حال اجراست و استاندارهای لازم با نظارت فنی و پلیس راهور شهرستان ساخته شده شده است، گفت: البته مصالح با کیفیت و بهتری هم برای ساخت سرعتکاه‌ها می‌توانستیم استفاده کنیم، ولی با توجه به وضعیت بودجه شهرداری از مصالح سیمان و آسفالت استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر اردستان حدود ۳۴ سرعتکاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: اکنون برای ساخت یک متر سرعتکاه در سطح شهر اردستان حدود ۷۵ میلیون ریال هزینه می‌شود. 

سرپرست شهرداری اردستان، خاطرنشان کرد: شهرداری اردستان دچار سوءظن‌هایی است که در چندساله در شهر اتفاق افتاده است. از اصحاب رسانه اردستان تقاضا داریم با توجه به جایگاه مهمی که در جامعه دارند، مجموعه شهرداری را کمک کنند تا به جایگاه واقعی خود برگردد.

سرعتکاه‌های اردستان استاندارهای لازم را ندارد

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اردستان به ایسنا گفت: در چندماه گذشتهِ اردستان شاهد تصادفات تلخی در سطح شهر بودیم که شورای ترافیک شهرستان، شهرداری اردستان را ملزم به نصب سرعتکاه‌ها در خیابان‌های پرتردد کرد.

مجتبی حسین‌زاده با بیان اینکه سرعتکاه‌هایی که در اردستان نصب شده استاندارهای لازم را ندارد و می‌طلبید تا شهرداری اردستان هزینه بیشتری انجام می‌داد تا به وسایل نقلیه مردم آسیب کمتری وارد می‌کرد، گفت: شاید در کل شهرستان تنها ۱۰ درصد از سرعتکاه‌ها استاندارد باشد که در دوره‌های قبلی ساخته شده است. البته وجود سرعتکاه‌ها در سطح شهر ضروری است و مطمئناً از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری می‌کند.

وی گفت: راهنمایی و رانندگی تاکنون بارها مکاتباتی را در خصوص وضعیت بد آسفالت معابر با شهرداری انجام داده است، زیرا وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر بسیار افتضاح و در بسیاری از تصادفات حتی شهرداری را مقصر اعلام کرده است.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اردستان با بیان اینکه تصادفات داخل شهری در سطح شهرستان وضعیت خوبی ندارد و شاهد افزایش چشمگیر آن هستیم، گفت: از شهروندان درخواست داریم نسبت به فرهنگ‌سازی رفت و آمدهای خود در سطح شهر موارد و قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند تا شاهد حادثه‌های تلخ کمتری باشیم.

دیدگاه / پاسخ