حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
یزدی زاده دریاچه ذوب آهن را به آب منطقه ای می بخشم

یزدی زاده دریاچه ذوب آهن را به آب منطقه ای می بخشم


 مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه تنها ۷ درصد از حجم‌آب استان در صنعت مصرف می شود گفت :  این یک کم لطفی است که خشکی زاینده رود را به صنایع نسبت می دهند  دریاچه ذوب آهن را به آب منطقه ای می بخشیم زیرا که جز ضرر سودی برای ما ندارد.
به گزارش خبرنگار باخبرباش، یزدی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:شرکت  ذوب آهن از حقابه داران آب زاینده رود  است و اگر آب تخصیص نیابد و کار ما متوقف شود ، می توانیم بخاطر عدم دسترسی به آب از وزارت نیرو شکایت کنیم و پیگیر حقوقمان باشیم .
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باخبرباش در خصوص این که طبق قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال1361، دریاچه های احداثی ذوب آهن خلاف قانون احداث شده و همین موضوع یکی از شکایت های اصلی کشاورزان شرق و غرب اصفهان است و باید آب ورودی به  این دریاچه ها مسدود شود  و  ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب تبصره 3 و 4  ممنوعیت هرگونه دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه را تصریح کرده است، گفت: سال گذشته کمتر از نیم متر مکعب آب توسط ذوب آهن استفاده شده است که در خصوص برخی از کم لطفی هایی که به ذوب آهن می شود لازم است پاسخ محکمی داده شود.
 مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان به  کشت و کار برخی از محصولات مثل برنج خرده گرفت و گفت : دیواری کوتاه تر از صنعت نیست که هر کجا بحث خشکسالی پیش می آید به آب مصرفی صنایع اشاره می شود و این همان آدرس غلط دادن به جامعه است.
یزدی زاده اظهار داشت : ۶ بار لوله آب را شکستند و بیل مکانیکی آوردند و برای ما دردسر ایجاد کردند ولی باید تاکید کنم که این دریاچه نه تنها هیچ سودی برای ما ندارد بلکه شرکت ذوب آهن بابت آن زیان دیده شده است .
مدیر عامل ذوب آهن در پایان در خصوص سوخت مصرفی این صنعت گفت :در حال حاضر  از سوخت مازوت استفاده نمی کنیم ، هر چند می توانیم در خفا و پنهانی از این سوخت استفاده کنیم  ، اما هر زمان که مراجع ذیصلاح منع استفاده مازوت را لغو و ابلاغ نمایند ، استفاده از آن را شروع می کنیم.

دیدگاه / پاسخ