حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
۲۰۰ هزار اصفهانی در دولت سیزدهم بصورت رایگان بیمه شدند

۲۰۰ هزار اصفهانی در دولت سیزدهم بصورت رایگان بیمه شدند

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا محمدحسین صفاری اظهار کرد: یکی از اقدامات شایسته دولت مردمی سیزدهم زیر پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه است که در این راستا تاکنون ۲۰۰ هزار نفر در این استان شامل این طرح شده‌اند.

وی ادامه داد: افراد فاقد هرگونه بیمه درمانی می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی، تماس با شماره ۱۶۶۶ یا مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب نسبت به تکمیل پرونده برای پوشش بیمه همگانی اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: در زمان حاضر طرح پزشک خانواده شهری برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت همگانی بصورت رایگان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر  استان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: ۳۵۷ نفر از پزشکان عمومی و متخصصان داخلی، عفونی و اطفال با بیمه سلامت اصفهان قرارداد دارند و ۵۵۰ هزار نفر از این افراد می‌توانند با مراجعه به این پزشکان، از خدمات درمانی مورد نیاز بهره مند شوند.

صفاری خاطرنشان کرد: بیماران در موارد اورژانسی، بیماران خاص(هموفیلی، تالاسمی، کلیوی، دیالیزی و ام اس) و بیماران تحت درمان شیمی درمانی در صورت مراجعه به سطح بالاتر، نیازی به کُد ارجاع پزشک خانواده خود ندارند.

وی گفت: هزینه سالیانه بیمه‌شدگان در بخش بستری و سرپایی بیمه سلامت بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان است و ماهیانه ۱۲۵ میلیارد تومان در این زمینه هزینه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در باره طرح دارویار نیز گفت: این طرح از ۲۳ تیر امسال همزمان با کشور در استان نیز اجرایی شد تا از این طریق یارانه دارو را به جای بخش تولید، به بخش توزیع و مصرف کننده پرداخت شود.

وی افزود: ۹۵۰ داروخانه در استان اصفهان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که کلیه بیمه‌شدگان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

صفاری اظهار داشت: پرداخت به کلیه داروخانه‌ها تا اَمُرداد ماه جاری انجام شده که شامل مطالبات داروخانه‌ها و پرداخت مابه‌التفاوت هزینه‌های ناشی از تغییر سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی دارو به داروخانه‌های طرف قرارداد است.

وی ادامه داد: با تحت پوشش قرار گرفتن ۳۶۶ قلم دارویی که پیش از این در تعهد بیمه‌ها نبود، حدود یکهزار و ۴۰۰ قلم دارو مشمول طرح دارویاری شد و پرداختی مردم نسبت به پیش از اجرای طرح افزایش نیافت و اگر بیماران برای تهیه دارو با نسخه پزشک و از مسیر نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کنند، هزینه مازادی را متحمل نخواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان افزود: به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستاییان و صندوق بیمه سلامت همگانی، دریافت داروهای موردنیاز در سطح ۲ با رعایت نظام ارجاع در داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت، بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه این نهاد قرار دارند، گفت : ۷۳ درصد از این افراد که شامل یک میلیون و سیصد و هشتاد هزار نفر می‌شوند(صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستائیان) از بیمه رایگان این نهاد برخوردار هستند.

 از حدود ۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۶۱ هزار ۷۷۶ نفر از آنها ساکن استان اصفهان هستند.
ای رقم یاد شده، ۷۹۲ هزار نفر جزو بیمه سلامت همگانی، ۵۳۵ هزار نفر بیمه روستایی، ۳۴۱ هزار نفر بیمه کارکنان دولت، ۱۷۵ هزار نفر سایر اقشار و ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر جزو بیمه ایرانیان هستند.

دیدگاه / پاسخ