حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
۲۰ درصد از سرمایه‌ مردم در بازار بورس است

۲۰ درصد از سرمایه‌ مردم در بازار بورس است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نرخ استهلاک از نرخ سرمایه در سطح کشور پیشی گرفته است که از آن می‌توان به عنوان یک‌ اتفاق نامیمون یاد کرد.

به گزارش خبرنگارباخبرباش، مسعود گلشیرازی در همایش "تحلیل وضعیت اقتصادی ایران و اثرات آن بر بازار سرمایه" در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: هرگاه محیط کسب و کار و امنیت سرمایه، مطلوب نباشد باید شاهد پیامدهای مُخربی باشیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان پس از تهران مقام دوم را در سپرده‌های بانکی دارد که بالای ۳۰ درصد از سپرده‌ها از استان خارج شده است، افزود: نقص در سیاستگذاری و مدیریت اجرایی پولی، عامل خروج سپرده‌های بانکی از استان شده است که باید در همین راستا با مسوولان بازار سرمایه، مدیران صندوق‌ها، کارگزاری‌ها و فعالان بازار بورس در حوزه نرخ تشکیل سرمایه و اشتغال وارد مذاکره شویم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: تحریم‌ها و حضور نداشتن ایران در بازارهای تجاری بین‌المللی، امروز بازار سرمایه را در حالی به یک مُطالبه ملی تبدیل کرده و در کانون توجه مردم قرار داده است که  سیاست‌های ارزی، سیاسی و اقتصادی کشور باید مورد مداقه و توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی اعلام کرد: بازار سرمایه از بعد از سال ۸۴ وارد گام(فاز) جدیدی شد و توانست ۲۰ درصد از سرمایه‌ مردم را به این سمت جذب کند.

گلشیرازی گفت: اگر بتوان وزنه شرکت‌های دولتی و خصولتی وابسته به دولت را در بازار سرمایه کاهش دهیم دیگر شاهد بهم ریختگی بازار سرمایه و بورس نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: بدنبال تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در استان که شامل دستگاه قضایی، اتاق بازرگانی، نمایندگان مجلس و استانداری می‌شود شاهد رشد ۱۴ درصدی در بهبود شاخص‌های اقتصادی استان شدیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در این شورا با اصلاح بینش و روش‌های اقتصادی که مُقید به نظر مردم بود بخوبی توانستیم شاهد بهبود اقتصاد اصفهان باشیم.

گلشیرازی با بیان اینکه اصفهان پیشران اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: صنعتی شدن استان از زمان صفویه شکل گرفت و آن را "منچستر ایران" کرد و در این راستا شاهد شکل‌گیری بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در سطح استان شدیم.

دیدگاه / پاسخ