حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
۲۲۰ فقره پرونده تخلف جرایم سایبری در اصفهان کشف شد

۲۲۰ فقره پرونده تخلف جرایم سایبری در اصفهان کشف شد

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با بیان اینکه جرایم فضای مجازی یکی از جدی‌ترین معضلات کاربران اینترنت است، افزود: تخلفات کشف شده شامل سرقت اطلاعات شخصی از جمله عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی و خصوصی، هک شدن ایمیل‌، سرقت از حساب‌های بانکی وکارت‌های اعتباری افراد و موارد بسیار دیگری است.
وی با اشاره به شعار نوروزی امسال پلیس با عنوان ” نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای” افزود: بر این اساس از روزهای پایانی اسفند تلاش شد تا امنیت شهروندان با تلاش مضاعف پلیس در فضای مجازی تامین شود.
رییس پلیس فتا استان اصفهان افزود: در این مدت بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ گزارش مردمی از تخلفات فضای مجازی از طریق مرکز فوریت های سایبری و ۵۷ مورد نیز از طریق سامانه گفت و گو برخط این پلیس دریافت و مورد رسیدگی کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی خاطر نشان‌کرد: ۴۳ نفر متهم در رابطه با جرایم سایبری با تلاش کارشناسان پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شدند و بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال از مبالغ کلاه‌برداری مالی در این فضا به مالباختگان بازگردانده شد.
سرهنگ مرتضوی علت اصلی وقوع جرایم در فضای مجازی را ناشی از اعتماد، خوش بینی و مثبت اندیشی کاربران دانست و گفت: برخی از کاربران برای ایجاد اطمینان و تعمیق ارتباطات اقدام به خودفاش سازی و ارسال اطلاعات خصوصی و خانوادگی می‌کنند که می‌تواند ابزاری برای باج خواهی و سلب آسایش خانواده‌ها شود.
وی با یادآوری اینکه کارشناسان پلیس فتای استان به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی هستند گفت: شهروندان و مسافران می توانند هرگونه سوال، درخواست و یا مشاهده موارد مشکوک، یا گزارش خود از جرایم در فضای مجازی را در تمام ساعات شبانه روز با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ درمیان بگذارند.

دیدگاه / پاسخ