حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
۲۲ فیلم جشنواره فجر امسال در اصفهان اکران می شود

۲۲ فیلم جشنواره فجر امسال در اصفهان اکران می شود

 باخبرباش/حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره فیلم فجر امسال در ۲سالن از پردیس سینمایی مرکز خرید سیتی سنتر و یک سالن از پردیس سینمایی ساحل و یک سالن در سینما فلسطین اکران می‌شود.
وی ادامه داد:یک سالن در پردیس سینمایی سیتی سنتر ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه پیش‌بینی‌شده  است که  می‌توانند به‌صورت رایگان ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ را تماشا کنند.
حجت‌الاسلام معتمدی گفت: در این دوره با توجه به شیوع مجدد کرونا و رعایت موازین بهداشتی،بر اساس تصمیم‌گیری‌های ستاد کرونا می‌توانیم بلیت‌فروشی داشته باشیم اما تهیه بلیت آنلاین از سایت سینما تیکت،ایران تیکت،گیشه هفت خواهد بود و به‌هیچ‌وجه فروش بلیت ازگیشه امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: ۱۴ بهمن ساعت ۱۰ صبح با حضور جمعی از هنرمندان و مسوولان جشنواره در گلستان شهدا اصفهان با تجدید میثاق با شهدا، جشنواره آغاز می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فروش بلیت با ۶۰درصد ظرفیت سینماها پیش‌بینی‌شده است.
حجت‌الاسلام معتمدی همچنین از نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان اصفهان هم‌زمان با هفتمین دوره جشنواره فیروزه با موضوعات هدایای فرهنگی، اسباب‌بازی، نوشت‌افزار، عروسک خبر داد و گفت:مهلت ثبت‌نام این جشنواره تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ است که از طریق مراجعه به‌به پایگاه اینترنتی جشنواره ارسال و داوری می‌شود.

در ادامه این نشست رضا دهقان سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: امسال برای  جشنواره  فیلم فجر ، ۱۶ فیلم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شده است که  ۶ فیلم دیگر را با پیگیری بخش خصوصی و پردیس اکران خواهد شد.
وی همچنین افزود: همزمان با این رویداد هنری در اصفهان، سه کارگاه مهارت فنی در فیلم‌سازی، کارگردانی و سینمای مستند ایده و موضوع در فیلم کوتاه با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی در نظر گرفته‌شده است.
سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره نحوه انتخاب فیلم‌های اکران شده گفت: انتخاب۱۶ فیلم از طریق ستاد جشنواره و بر اساس توافق با تهیه‌کنندگان صورت گرفته است ولی ۶ فیلم دیگر توسط پردیس‌های سینمایی خریداری و اکران می‌شود.
دهقان گفت: در بخش برنامه‌های جنبی هفت فیلم از تولیدات هنرمندان اصفهانی در ۲ سال گذشته اکران خواهد شد؛ همچنین کارگاه آموزشی هم برای علاقه‌مندان در نظر گرفته‌شده است.
وی در پایان افزود:امسال هرروز جشنواره بانام یکی از شهدای انقلاب اسلامی و اختصاص به یک شهید دارد  و نیز پیش از نمایش فیلم یک تیزر از فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای گام دوم تهیه و پخش می‌شود.

دیدگاه / پاسخ