حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
۳۵۰ کارتن‌خواب در اصفهان ساماندهی شدند

۳۵۰ کارتن‌خواب در اصفهان ساماندهی شدند

روح‌الله ابوطالبی  افزود: طرح ساماندهی و غربالگری کارتن‌خواب‌ها در پی جلسه هایی با مشارکت فرمانداری اصفهان و نهادهای ذی‌ربط به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: قرار است مرکز نگهداری کارتن‌خواب‌ها واقع در قلعه‌شور در جنوب شهر اصفهان به محل کمپ باغ فدک در شمال شرقی شهر منتقل شود و از این پس قلعه شور محل رسیدگی به زنان معتاد متجاهر باشد، همچنین کمپ استقلال نیز با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر برای رسیدگی به مردان معتاد متجاهر با برخورداری از مقوله‌های درمانی و آموزشی فعالیت کند.

ابوطالبی با اشاره به تکدی‌گری و کارتن‌خوابی به عنوان ۲ معضل جدی در اصفهان اضافه کرد: اگرچه بر اساس قانون، شهرداری برای حل این مساله وظیفه ندارد اما مدیریت شهری در این دوره همکاری مناسب و اثربخشی با نهادهای مرتبط داشته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اعتبار مجزا و خاص برای موضوع تکدی‌گری در شهر اصفهان تخصیص داده می‌شود تا بتوانیم با مشارکت شهرهای اطراف شاهد کاهش این معضلات باشیم.

ابهام در تعداد معتادان و متکدیان اصفهان

ابوطالبی تصریح کرد: آمار دقیق و مشخصی از تعداد معتادان متجاهر و متکدیان در شهر اصفهان موجود نیست ولی بخش اعظم آنها را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند به‌ویژه اینکه مقدار کمک‌رسانی بالای مردم اصفهان به متکدیان گسترش این پدیده را رقم زده است.

وی اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم کمک‌های خیرخواهانه خود را به‌ جای متکدیان خیابانی به نیازمندان حقیقی و مراکز خیریه معتبر بپردازند تا تکدی گری در شهر کمتر شود.

ابوطالبی با اشاره به معضل کودکان کار در شهر اصفهان گفت: شهرداری سه ساختمان مجزا را در خیابان مهدیه برای کودکان زیر ۱۸ سال تدارک دیده است که در روز های پیش رو به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی کودکان کار پس از دسته‌بندی سنی و اقتصادی در این مکان تحت درمان قرار می گیرند، دوره های آموزشی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است و چنانچه والدین از پذیرش آنها ممانعت کردند با نظارت دستگاه قضایی، کودکان در این‌مکان نگهداری خواهند شد و برای والدین آنان جرم‌انگاری صورت می گیرد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری اصفهان افزود: از دیگر اقدامات این نهاد با موضوع رسیدگی به تخلفات ساختمانی مطابق با مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر، عودت رایگان وسایل افراد مُتخلفی است که تا پایان سال ۹۸ توسط شهرداری اصفهان ضبط و نگهداری شده بود و این اقدام تا ۲۲ بهمن امسال ادامه دارد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری اصفهان به هوشمندسازی رسیدگی به تخلفات شهری با هدف کاهش تنش‌ بین متخلفان و ماموران شهرداری اشاره و تصریح کرد: این سامانه به دیگر بسترهای الکترونیکی شهرداری ارتباط دارد و رسیدگی به تخلفات مانند سد معبر به صورت غیرحضوری و با ارسال پیامک انجام خواهد شد.

ابوطالبی، رفع سد معبر شهری را نیازمند همکاری اتحادیه ها و اصناف دانست و اضافه کرد: بر همین مبنا جلسه هایی با مسوولان اتحادیه ها برگزار کرده ایم و از سوی آنان معتمدانی برای این امر معرفی شده اند.

کارگاه‌های طلاسازی بازار در رده مشاغل مزاحم

وی درباره کارگاه های طلاسازی در بازار میدان نقش جهان گفت: این‌ موضوع در رده مشاغل مزاحم قرار دارد و شهرداری نسبت به مطرح کردن آن در کمیسیون بند ۲۰ و صدور رای اقدام کرده، از سوی دیگر شهرداری انتقال طلاسازان به شهرک امیرکبیر را پیگیری می کند اما هنوز محقق نشده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری اصفهان با اشاره به مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات اظهار داشت: متولی اصلی این انبارها با سازمان مدیریت پسماند است و مقرر شده این سازمان مکانی را برای فعالیت مجاز در زمینه ضایعات اختصاص دهد و انبارهای غیرمجاز پیگیری قضایی شوند.

ابوطالبی با بیان اینکه عمده وسایل سرقتی نیز در این مراکز دیده می شود، ادامه داد: ما نیز با همکاری دستگاه‌های مرتبط انبارهای غیرمجاز را شناسایی کردیم و برای پلمپ در اختیار اداره اماکن قرار دادیم.

اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

دیدگاه / پاسخ