حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
۴۰۰ طرح توزیع برق در شهرستان اصفهان به بهره برداری رسید

۴۰۰ طرح توزیع برق در شهرستان اصفهان به بهره برداری رسید

  به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا علیرضا کشانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح ها در زمینه هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه، اصلاح ساختارهای فرسوده و قدیمی شبکه(اصلاح سیم های مسی قدیمی فرسوده به شبکه کابل های خودنگهدار)، اصلاح و رفع شبکه‌های معارض در سطح شهر و معابر شهری و نیرو رسانی به مشترکان و متقاضیان جدید در شهرستان اصفهان اجرا شده است.

وی ادامه داد: سامانه سپهر (پردازش هوشمند به روز رسانی شبکه) در ایام الله دهه فجر در زمینه هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه، در شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افتتاح شد.

سرپرست شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: کلیه اطلاعات مشترکان در شهرستان اصفهان بصورت مکانیزه در قالب نرم افزارهای جی آی اس و یا نرم افزارهای اطلاعات مکانی را در اختیار داریم و در قالب بهره برداری و خدمات مشترکان به روز رسانی قبوض و اطلاع رسانی خاموشی ها از این نرم افزار استفاده می شود.

وی اضافه کرد: سامانه سپهر، کلیه تغییراتی که در شبکه و یا در قالب حادثه و یا مانور در شبکه رخ دهد اطلاعات مشترکان را به‌صورت هوشمند به روز رسانی می‌کند و به صورت زیرساخت در اختیار سایر واحدهای شرکت از جمله بهره برداری و مشترکان قرار می‌دهد.

کشانی خاطرنشان کرد: ۳۱ میلیارد تومان در قالب اتوماسیون شبکه، ۱۶ میلیارد تومان برای افزایش قدرت مانور شبکه، ۱۲۳ میلیارد تومان در راستای بازسازی و نوسازی شبکه، ۱۳۴ میلیارد تومان در زمینه تامین برق مشترکان جدید، ۱۵ میلیارد تومان برای تامین روشنایی های جدید و ۱۵ میلیارد تومان هم برای مدیریت بار و مکانیزاسیون شبکه برای خاموشی ها و کنترل و مدیریت پیک بار هزینه شده است.

 

۴۰۰ طرح توزیع برق در شهرستان اصفهان به  بهره برداری رسید

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با توجه به شرایط موجود، آلودگی هوا و بحران انرژی، ۲ مبحث جدی را در سر لوحه کار خود قرار داده است خاطرنشان کرد: توسعه سامانه های تولید برق خورشیدی در سرلوحه کارهای این شرکت قرار دارد که عملیات اجرایی یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی کشور با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه در کوهپایه آغاز شد و اجرای طرح های حمایتی هم در این زمینه جزو برنامه های این شرکت قرار دارد.

سرپرست شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی در شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: امروز کشور با چالش انرژی مواجه است و با پیک بار و مصرف در تابستان و تولید برق مواجه هستیم و در زمستان هم با توجه به افزایش مصرف سوخت به‌دلیل سرمای هوا و کمبود سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی با کمبود تولید برق مواجه هستیم.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف بعنوان یکی از وظایف اصلی ما محسوب می شود که باید از طریق اقدامات فرهنگی و با روش های مختلف دنبال کنیم؛ آموزش‌های صرفه جویی برای حدود ۸۰ هزار دانش آموز در سالجاری ارائه شد و تفاهم نامه ای در زمینه مدیریت مصرف انرژی با آموزش و پرورش استان امضا شده تا بتوانیم از ابتدا در سطح مدارس آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: ارائه طرح های مختلفی در بخش صنعت، کشاورزی، خانگی و تجاری جزو برنامه های این شرکت است که به‌تدریج اجرایی خواهد شد. 

دیدگاه / پاسخ