حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
۴ هزار برگ سند درباره ترور شهید سلیمانی و عوامل آن تحویل دادستانی شد

۴ هزار برگ سند درباره ترور شهید سلیمانی و عوامل آن تحویل دادستانی شد

سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس در جلسه پیگیری حقوقی و قضایی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این مجموعه برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی، اظهار کرد: بعد از جمع آوری اسناد و مدارک، سه تیم تخصصی در عراق و سوریه و لبنان برای تحقیات و بررسی‌های اولیه تشکیل شد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، ۴ هزار برگ مدرک و سند درباره ترور و عوامل آن تحویل دادستانی شد و در عراق نیز یک شورای سیاست گذاری و کارگروه اجرایی با تمرکز بر پرونده ترور شهید ابومهدی المهندس تشکیل شد که ۳۴ برنامه اجرایی تصویب شد و در دستور قرار گرفت که با این اقدامات و پیگیری ها، پرونده در عراق در آستانه صدور قرار است.

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به ملاقات مقامات ارشد سپاه قدس با مسئولان عراقی از جمله نخست وزیر و رئیس شورای عالی قضایی این کشور گفت که پس از طرح شکایت در دادستانی تهران و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه، ۲ شکایت کیفری دیگر نیز از طرف سپاه و خانواده شهدا مطرح شده است.

سردار حجازی همچنین خاطرنشان کرد: یک دادخواست حقوقی ۲۶۰ صفحه‌ای به پیوست ۱۰۰۰ صفحه سند و مدرک برای دریافت خسارت معنوی ناشی از ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی به وکالت از خانواده شهدای مدافع حرم مطرح شده است.

دیدگاه / پاسخ