حالت شب
  • Monday, 22 April 2024
۸۵۰ پمپ غیر مجاز آب شهری که مستقیم بر روی کنتور نصب شده در شهر اصفهان شناسایی شد

۸۵۰ پمپ غیر مجاز آب شهری که مستقیم بر روی کنتور نصب شده در شهر اصفهان شناسایی شد

 

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با آغاز عملیات شناسایی دارندگان پمپ‌های غیرمجاز آب، در تیر ماه امسال ۸۵۰ پمپ غیرمجاز در سطح شهر اصفهان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفا، مهرداد خورسندی با اشاره به کشف ۸۵۰ پمپ غیرمجاز در سطح شهر اصفهان اظهار داشت: بیشترین پمپ‌های غیرمجاز کشف شده به ترتیب در محدوده آبفای منطقه ۵ با ۴۱۰ و آبفای منطقه ۴ با ۳۲۴ مورد بوده است.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه نصب مستقیم پمپ روی شبکه توزیع آب جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد، افزود: گروه‌های مروج مصرف بهینه آب آبفای استان اصفهان با همراهی مأموران نیروی انتظامی اجازه دارند ضمن رعایت موازین شرعی، قانونی و حقوق شهروندی، نسبت به شناسایی و قطع انشعاب آب افراد متخلف اقدام کنند.

وی بیان کرد: مروجان پس از کشف پمپ‌هایی که بلافاصله بعد از کنتور آب نصب شده‌اند، در مرحله اول به مشترک متخلف اخطار می‌دهند و در صورت عدم اصلاح و رفع تخلف در مدت زمان تعیین شده، انشعاب مشترک به صورت موقت تا رفع تخلف قطع می‌شود.

خورسندی با بیان اینکه وجود مخزن استراتژیک و نصب پمپ بعد از مخزن ذخیره را در شرایط کم آبی و اوج مصرف ضروری است، عنوان کرد: آب باید با فشار شبکه وارد مخزن ذخیره شده و سپس به وسیله پمپ به داخل ساختمان پمپاژ شود.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به اینکه فعال شدن پمپ غیرمجاز و مکش آب داخل شبکه، افت شدید فشار آب مشترکان مجاور را به دنبال دارد، اضافه کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه پمپ غیرمجاز که منجر به تضییع حقوق افراد می‌شود، مراتب را به سامانه ارتباط با مشتریان آبفا به شماره ۱۲۲ اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: از ۸۵۰ پمپ غیرمجاز کشف شده به ترتیب ۷ مورد در منطقه یک، ۱۰ مورد منطقه ۲، ۵۶ مورد منطقه سه، ۳۲۴ مورد منطقه ۴، ۴۱۰ مورد منطقه ۵ و ۴۰ مورد در محدوده تحت پوشش آبفای منطقه ۶ شهر اصفهان بوده است، همچنین از این تعداد ۵ مورد انشعاب قطع و بقیه اصلاح شده و یا در حال اصلاح هستند. 

 

دیدگاه / پاسخ