حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
سو استفاده از نام قهرمانی و سودجویی از سرمایه های مردم

سو استفاده از نام قهرمانی و سودجویی از سرمایه های مردم

شرکت واردات و صادرات عطر و ادکن و پوشاک در اصفهان از 4 سال پیش با مجوز رسمی از دستگاه های دولتی اقدام به جذب سرمایه های مردم در حالی کرد که وعده دو برابری سود پول را طی شش ماه را به سرمایه گذاران داد و همین مسئله باعث شد طی دو تا سه سال فعالیت با جذب اعتماد بیش از 200 نفر در این شرکت سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، مالباختگان که از چند ده میلیون تا چند میلیارد تومان در شرکت واردات و صادرات عطر و ادکن و پوشاک  سرمایه گذاری کرده بودند با اعتماد بر اینکه مدیرعامل شرکت قهرمان ورزشی است و آدم سرشناسی در کشور است و یکی دیگر از مدیران، بازیگر است و حتی چند تن از بازیگران از سرمایه گذاران این شرکت هستند و با آنها عکس انداخته بودند و تابلو آنها به در و دیوار شرکت نصب بوده است، جذب اعتماد کردند و پول های هنگفتی را به جیب زدند.

هارون رشیدی که یکی از مال باختگان است با اشاره به اینکه من و برادرم بالغ بر 70 میلیون در این شرکت سرمایه گذاری کردیم ، ادامه داد: دیماه سال گذشته از طریق دوست و آشنا این شرکت را شناختم و با اعتبار بر اینکه بازیگر و قهرمان ورزشی هستند و با افراد شاخص بازیگر عکس انداختند  با این شرکت قرارداد بستم و 40 میلیون تومان پول سرمایه گذاری کردیم و چک 80 میلیون تومانی برای شش ماه بعد داد که به هنگام پاس کردن گفتند کرونا آمده و یکسری از هزینه ها بهم ریخته است.

وی با اشاره به اینکه در این شرکت چند نمونه قرارداد داشتند که حتی یک مدل ماه به ماه سود می دادند، گفت: متاسفانه نه تنها سود پولم را دریافت نکردم بلکه اصل پولم را هم پرداخت نکردند.

هارون رشیدی گفت: برادرم از دو سال پیش در این شرکت 30 میلیون تومان سرمایه گذاری کرد که در اوایل هم سود آن را گرفت اما پس از آن از ابتدای امسال به بهانه کرونا سودها به تعویقافتاد و بعد از آن هم دیگر پاسخگو نبودند، ادامه داد: در حال حاضربیش از 200 نفر شاکی این پرونده هستند.

وی اضافه کرد: یکی از مدیران شرکت که بازیگر هم هست فراری است ودیگری که قهرمان ورزشی است، بازداشت شده است و این در صورتی است که از سوی دستگاه قضایی دستور توقیف اموال شده است اما وی تمامی اموال را به اسم خانواده خود کرده است و مالی برای خود نگذاشته است.

هارون رشیدی گفت: برادرم بالغ بر 240 میلیون تومان پول از این شرکت طلبکار است.

نعمت اللهی یکی دیگر از مالباختگان که 190 میلیون تومان از این شرکت طلبکار است، گفت: مرداد ماه سال 97 در آگهی دیوار جذب سرمایه آقای ش.ج را دیدم که چون از قبل از طریق نت ورک با وی آشنا شده بودم مبلغ 10 میلیون تومان سرمایه گذاری کردم.

وی با اشاره به اینکه توانستم مبلغ 10 میلیون تومان را به بیش از 200 میلیون تومان در طی دو سال برسانم، ادامه داد: در ابتدا 10 میلیون پرداخت کردم شش ماه بعد 20 میلیون دادند و دوباره سرمایه گذاری کردم و شش ماه بعد به 40 میلیون رسید و چون دیدم سودها را پرداخت می کردند مادرم و دو تا از دوستانم را بردم.

نعمت اللهی با اظهار اینکه در ابتدای کار سودهای خوبی داده میشد و همه سرمایه گذاران راضی بودند و کار طبق روال پیش می رفت به طوری که اسفندماه سال 98 طی جشنی از سرمایه گذاران کلان تقدیر کردند، گفت: وقتی شرکت خوب پیش رفت دفتر بزرگتری را ایجاد کردند و همچنین فروشگاه عطر و ادکلن و پوشاک زدند.

وی با بیان اینکه علت پرداخت سودهای دو برابر را آزاد کردن بارهای عطر و ادکلن های از گمرک عنوان کرد و گفت: مدیران شرکت واردات و صادرات عطر و ادکلن و پوشاک با این عنوان که سودهای کلان می بریم به همین دلیل پرداخت سود 100 درصدی بعد شش ماه به سرمایه گذاران امکانپذیر است.

وی گفت: از شهریورماه دیگر کسی پاسخگوی نبود و با تماس های مکرر و مراجعات متوجه شدیم دفتر انها را پلمب کردند.

آنچه قابل توجه است اینکه شرکت با مجوز رسمی و با استفاده از اعتبار نام و جایگاه کشوری خود در حوزه ورزش و بازیگری اقدام به جذب سرمایه های مردم کرده بود.

 

دیدگاه / پاسخ