حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
Feurich پیانویی روح نواز به سبک اتریشی

پیانیست شدن با فیوریخ امکان پذیر و لذت بخش است

خاص ترین ساز جهان

Feurich پیانویی روح نواز به سبک اتریشی

 پیانوی فیوریخ سالهاست در بازار ایران خود نمایی می کند ،با ما در معرفی این برند همراه باشید.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
عنوان برند اصلی : Feurich
 نماینده انحصاری در ایران :
گالری پیانو نوا

اصفهان چهارباغ بالا - مجتمع تجاری مترو پل

03136263916

09131144600

http://www.navapiano.ir

 

 


این شرکت آلمانی در سال ۱۸۵۱ توسط ژولیوس فیوریخ در شهر لایپزیگ تأسیس شد. این شرکت در اویل قرن بیستم، هنگامی که در اوج فعالیت کاری خود قرار داشت، با به‌کار گرفتن حدود ۳۶۰ کارگر، حدود ۱۲۰۰ پیانوی دیواری و ۶۰۰ پیانوی گرند در سال تولید می‌کرد. فیوریخ اولین شرکتی بود که سیستم زیر-دمپر را در پیانوهای دیواری به کار گرفت و همچنین عضو گروهی به نام گروه پنج بود . این گروه برای برخی از پیانیستهای مشهور پیانوهای کنسرت تهیه می‌کرد. همانند بسیاری از شرکت‌های آلمانی، شرکت فیوریخ نیز کارخانه خود را در جریان جنگ جهانی دوم از دست داد. پس از جنگ، نسل چهارم خانواده فیوریخ مجددا این کارخانه را در Langlau (شهری در آلمان غربی)‌ بازسازی کرد.

در سال ۱۹۹۱ بکشتاین فیوریخ را خریداری کرد و کارخانه Langlau را تعطیل کرد ولی در سال ۱۹۹۳ مجددا به خانواده فیوریخ فروخته شد. برای مدتی فیوریخ به صورت قراردادی با سایر شرکت‌های آلمانی نظیر شیمل همکاری داشت و در زمینه فروش و توزیع پیانو فعالیت می‌کرد. در سال ۱۹۹۵ فیوریخ کارخانه جدید خود را در Gunzenhausen آلمان تأسیس کرد. با مدیریت نسل پنجم خانواده ژولیوس فیوریخ ، این شرکت مجددا توانست تولید پیانو را آغاز کند.

 در سال ۲۰۱۱ شرکت فیوریخ توسط شرکت Wendl & Lung خریداری شد. این شرکت که مرکز تصمیم‌گیری و مدیریتش در شهر وین اتریش است، پیانوها را مطابق با استانداردهای مد نظر خود از شرکت هایلون در چین خریداری و تحت برند Wendl & Lung عرضه می‌کرد. پیش از آنکه برند Wendl & Lung به فیوریخ تغییر نام بدهد، تغییراتی  در خط تولید پیانوها ایجاد کرده بود و مدلهای جدیدی نیز به مجموعه تولیدات این شرکت اضافه شده بود. فیوریخ توافقنامه‌ای را برای راه اندازی خط تولید پیانو در Gunzenhausen امضاء کرده بود ولی پس از مدت کوتاهی این توافقنامه را فسخ کرد و طی یک اقدام جسورانه تصمیم گرفت تا پیانوهای خود را به طور مستقل و تحت برند دیگری تولید کند. تصمیمی که مدت زیادی دوام نداشت.

 در حال حاضر Wendl & Lung همچنان کار طراحی، تولید و توزیع پیانوهایش را تحت برند Feurich Pianoforte ادامه می‌دهد. فیوریخ در طراحی پیانوهای خود از طراحان اصیل فیوریخ نظیر Friedrich Steinbauer و همچنین چند طراح مشهور اروپایی همچون Jan Enzenauer, Rolf Ibach و Stephen Paulello استفاده می‌کند.

در حال حاضر پیانوهای فیوریخ در دو خط تولید مجزا مونتاژ و به بازار عرضه می‌شوند. یکی از این خطوط در کارخانه هایلون در شهر Ningbo چین واقع شده‌ است و پیانوهای بسیار مرغوبی را با قیمت بسیار مناسب و تحت استانداردهای بسیارسختگیرانه تولید می‌کند. استفاده از چوب بسیار مرغوب اروپایی و استفاده از نوآوری‌هایی نظیر سیم بدون زنگ (rust-free) شرکت stephen paulello سهم بسیاری در بهبود کیفیت پیانوهای فیوریخ دارد. در این تکنولوژی سطح بیرونی سیم با لایه نازکی(در حدود ۴ میکرون) از فلز نیکل پوشانده و محافظت می‌شود. متخصصان فیوریخ در تمامی مراحل تولید حضور دارند و پیش از ارسال پیانو کنترل کامل و پیچیده ای را برای اطمینان از رعایت الزامات فیوریخ بر روی پیانوها انجام می‌دهند. در سال ۲۰۱۵ فیوریخ اکشن و کیبوردی کاملا جدید برای تمامی پیانوهای دیواری خود طراحی نمود. سایر پیانوهای فیوریخ نیز از ابداعات جدید بی‌نصیب نبوده اند؛ به عنوان مثال فریم چدنی مدل 179 Dynamic II سبُکتر  شده و یک لامپ LED بسیار زیبا بر روی آن کار گذاشته شده است.

 

لامو پیانو فیوریخ LED

لامپ LED بر روی گرند پیانوی فیوریخ

 

خط تولید دیگر فیوریخ در وین واقع شده است. اولین مدل دیواری این سری تحت نام مدل 123 Vienna  به بازار معرفی شده است که توسط تیم متخصصان وینی فیوریخ به سرپرستی Emil Dimitrov طراحی شده است. Stephen Paulello و Clare Pichet از دیگر اعضای این تیم طراحی هستند. اگرچه اجزای اصلی این پیانو شامل فریم چدنی، صفحه صدا، اسکلت چوبی و ... در کارخانه هایلون و در کشور چین تولید می‌شود ولی در ساخت آنها از جدیدترین طراحی و ماشین آلات کامپیوتری نظیر دستگاههای CNC استفاده می‌شود.

سیم مورد استفاده در این پیانو از نوع سیم بدون زنگ paulello است. سایر قطعات این پیانو در اروپا ساخته می‌شود. با نگاهی به جزئیات ظریف طراحی در بخش اکشن و کلاویه ها و نحوه‌ی جبران تفاوت طول کلاویه‌های سفید و سیاه، به سادگی می‌توان به طراحی بسیار حرفه‌ای این پیانو پی برد. اکشن فوق سریع KAMM که توسط Udo Kamm طراح بسیار مشهور پیانو طراحی شده است با به کارگیری فنر و غلتک، سیستمی کاملا مدرن ایجاد کرده تا سرعت تکرار نتها را در پیانوهای دیواری به بالاترین حد ممکن افزایش دهد. 

 

اکشن پیانو فیوریخ KAMM مدرن

نمایی از اکشن فوق سریع KAMM

 

نمامی پیانوهای این سری با دقت و وسواس بسیار زیاد در وین رگلاژ و صداسازی (Voicing) می‌شوند. مدل 128 Vienna که در سال ۲۰۱۷ معرفی‌ شده است توسط Friedrich Steinbauer (‌طراح فیوریخ در کارخانه آلمان )‌ و Jan Enzenauer  طراحی شده است و در ساخت آن از طراحی اصیل پیانوهای فیوریخ الهام گرفته شده است.

 

پیانوهای گرند فیوریخ در صورت درخواست مشتری قابلیت نصب پدال چهارم را نیز دارند. عملکرد این پدال دقیقا برعکس پدال sostenuto هست. در واقع با گرفتن این پدال دمپر نت‌هایی که پیش از گرفته شدن پدال نواخته شده‌اند بالا می‌ماند و باقی دمپرها به سیم متصل هستند. با استفاده از این پدال نوازنده می‌تواند رزونانس سیمپاتیک بین سیم‌ها ایجاد کند، حتی هنگامی که استاکاتو می‌نوازد.

پدال هارمونیک پیانو 

پدال چهارم( پدال هارمونیک) بر روی گرند پیانوی فیوریخ

 

=============

منبع :‌ وب سایت شرکت feurich و Pianobuyer

ترجمه :  محسن جوزی

=============

 

 

شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش :‌ ۵ سال ضمانت قطعات و تعمیرات برای خریدار اول.

دیدگاه / پاسخ