حالت شب
  • Friday, 02 May 2025
شرکت در اکسپوی تهران؛ گامی نو در توسعه صادرات اعضا

شرکت در اکسپوی تهران؛ گامی نو در توسعه صادرات اعضا

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، هفتمین نمایشگاه سالانه اکسپو که یکی از بزرگ‌ترین رویدادها در حوزه صادرات و تبادلات تجاری در سطح منطقه و جهان محسوب می‌شود، امسال با حضور پررنگ میهمانان بین‌المللی از جمله ۱۵ کشور آفریقایی، ترکیه، پاکستان و روسیه برگزار شد. این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای گفتگوها و جلسات رودررو (B2B) میان فعالان اقتصادی داخلی و خارجی فراهم آورد.
 در این دوره از نمایشگاه برای نخستین‌بار، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با رویکردی متفاوت و برنامه‌ریزی شده، اقدام به برپایی پاویون‌های تخصصی جهت معرفی توانمندی‌های اعضای خود کرد. این اقدام شامل برپایی چهار غرفه در سالن‌های مختلف نمایشگاه بود.
در این پاویون‌ها، خدمات مختلفی از جمله مترجم انگلیسی‌به‌فارسی جهت تسهیل گفتگوهای تجاری ارائه شد. پاویون‌های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان شامل یک غرفه در سالن مواد غذایی و کشاورزی، یک غرفه در سالن صنایع و یک غرفه در بخش صنایع‌دستی می‌شود. همچنین یک غرفه در پاویون اتاق بازرگانی ایران به اتاق بازرگانی اصفهان اختصاص‌یافته که در آن خدمات اتاق از جمله آموزش، مشاوره، و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین فرم‌های مرتبط با رویداد ایزینکس (Isinex) که در خردادماه برگزار خواهد شد، در آن ارائه می‌شود.
در دو روز نخست نمایشگاه، فضای غرفه‌ها بسیار فشرده و پر رفت‌وآمد بود. در هر یک از پاویون‌های تخصصی اتاق، روزانه بیش از ۱۰۰ گفتگو و جلسه تجاری برگزار شد. این گفتگوها و شبکه‌سازی‌ها بسیار ثمربخش بوده و برخی از اعضا توانستند به توافقات اولیه فروش یا تعامل دست یابند. پیش‌بینی می‌شود بسیاری از این گفتگوها پس از پایان نمایشگاه به قراردادهای تجاری منجر شوند.
همچنین مقامات کشوری و استانی از جمله استاندار، معاون اقتصادی استاندار و وزیر بهداشت از غرفه‌های اتاق بازدید کردند. مسئولینی که از غرفه‌های اتاق بازدید داشتند، از این اقدام اتاق در حمایت ویژه از اعضا و هزینه‌های بسیار پایین مشارکت برای شرکت‌های کوچک و متوسط که به‌مراتب کمتر از هزینه‌های عرف غرفه‌داری در این نمایشگاه بود، تحسین کردند. هدف اصلی اتاق از این نوع مشارکت، ارائه خدمت مؤثر و با حداقل هزینه به اعضا، به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) بوده است.
هدف اتاق این است که بتواند این الگو و مدل حضور در نمایشگاه‌های تخصصی، با محوریت اعضا و ارائه محصولات و خدمات ایشان را در نمایشگاه‌های آتی داخلی و خارجی تداوم بخشیده و گسترش دهد و مسیر جدیدی را برای توسعه کسب‌وکار اعضا بگشاید.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، هفتمین نمایشگاه سالانه اکسپو که یکی از بزرگ‌ترین رویدادها در حوزه صادرات و تبادلات تجاری در سطح منطقه و جهان محسوب می‌شود، امسال با حضور پررنگ میهمانان بین‌المللی از جمله ۱۵ کشور آفریقایی، ترکیه، پاکستان و روسیه برگزار شد. این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای گفتگوها و جلسات رودررو (B2B) میان فعالان اقتصادی داخلی و خارجی فراهم آورد.
 در این دوره از نمایشگاه برای نخستین‌بار، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با رویکردی متفاوت و برنامه‌ریزی شده، اقدام به برپایی پاویون‌های تخصصی جهت معرفی توانمندی‌های اعضای خود کرد. این اقدام شامل برپایی چهار غرفه در سالن‌های مختلف نمایشگاه بود.
در این پاویون‌ها، خدمات مختلفی از جمله مترجم انگلیسی‌به‌فارسی جهت تسهیل گفتگوهای تجاری ارائه شد. پاویون‌های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان شامل یک غرفه در سالن مواد غذایی و کشاورزی، یک غرفه در سالن صنایع و یک غرفه در بخش صنایع‌دستی می‌شود. همچنین یک غرفه در پاویون اتاق بازرگانی ایران به اتاق بازرگانی اصفهان اختصاص‌یافته که در آن خدمات اتاق از جمله آموزش، مشاوره، و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین فرم‌های مرتبط با رویداد ایزینکس (Isinex) که در خردادماه برگزار خواهد شد، در آن ارائه می‌شود.
در دو روز نخست نمایشگاه، فضای غرفه‌ها بسیار فشرده و پر رفت‌وآمد بود. در هر یک از پاویون‌های تخصصی اتاق، روزانه بیش از ۱۰۰ گفتگو و جلسه تجاری برگزار شد. این گفتگوها و شبکه‌سازی‌ها بسیار ثمربخش بوده و برخی از اعضا توانستند به توافقات اولیه فروش یا تعامل دست یابند. پیش‌بینی می‌شود بسیاری از این گفتگوها پس از پایان نمایشگاه به قراردادهای تجاری منجر شوند.
همچنین مقامات کشوری و استانی از جمله استاندار، معاون اقتصادی استاندار و وزیر بهداشت از غرفه‌های اتاق بازدید کردند. مسئولینی که از غرفه‌های اتاق بازدید داشتند، از این اقدام اتاق در حمایت ویژه از اعضا و هزینه‌های بسیار پایین مشارکت برای شرکت‌های کوچک و متوسط که به‌مراتب کمتر از هزینه‌های عرف غرفه‌داری در این نمایشگاه بود، تحسین کردند. هدف اصلی اتاق از این نوع مشارکت، ارائه خدمت مؤثر و با حداقل هزینه به اعضا، به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) بوده است.
هدف اتاق این است که بتواند این الگو و مدل حضور در نمایشگاه‌های تخصصی، با محوریت اعضا و ارائه محصولات و خدمات ایشان را در نمایشگاه‌های آتی داخلی و خارجی تداوم بخشیده و گسترش دهد و مسیر جدیدی را برای توسعه کسب‌وکار اعضا بگشاید.

 

دیدگاه / پاسخ