حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
آسیب فرونشست زمین به ۳۵۶ کلاس درس در استان اصفهان

آسیب فرونشست زمین به ۳۵۶ کلاس درس در استان اصفهان

 مجید نسیمی در نشستی با خبرنگاران که امروز (سه‌شنبه، ۱۵ شهریور) برگزار شد، به پروژه‌های تحویلی سال ۱۴۰۱ اشاره و اظهار کرد:به پروژه‌های تحویلی سال ۱۴۰۱ اشاره و اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته دولت در سال جاری، تعداد ۲۳ پروژه با ۱۰۵ باب کلاس و بازیربنای ۲۱ هزار و ۲۰۲ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶۹۱ هزار و ۹۱۴ میلیون ریال افتتاح شد.

وی گفت: از این تعداد پروژه با ۸ باب کلاس و زیربنای ۴ هزار و ۵۲۵ مترمربع از محل اعتبارات دولتی و تعداد ۱۷ پروژه با ۹۷ باب کلاس و زیربنای ۱۶ هزار و ۶۷۷ مترمربع از محل کمک‌های مردمی و یا با مشارکت آنها تکمیل و تحویل شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اعلام کرد: در مهرماه و هفته دولت سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۰ پروژه با ۳۴۹ باب کلاس و ۶۲ هزار و ۹۶۶ متر مربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۲۳۶ هزار و ۳۱۸ میلیون ریال تحویل خواهد شد. از این تعداد، ۱۵ پروژه با ۵۶ باب کلاس و با اعتباری بالغ بر ۴۵۷ هزار و ۲۶۸ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و ۵۵ پروژه با ۲۹۳ کلاس و با اعتباری بالغ بر ۱۹۰۵۹۱۸ میلیون ریال توسط خیرین مدرسه‌ساز یا با مشارکت آنها اجرا شده است.

نسیمی با بیان اینکه پیش‌‍بینی می‌شود همزمان با دهه فجر و پایان سال تعداد ۲۹ پروژه با ۲۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل شود، گفت: تعداد پروژه‌های تحویل سال امسال نسبت به سال گذشته رشد ۳۵ درصدی داشته است.

وی به وضعیت پروژه‌های در دست اجرا اشاره و تصریح کرد: ۴۷۵ پروژه با ۲ هزار و ۳۵ کلاس درس و ۴۶۸ هزار و ۶۵۳ متر مربع زیربنا در دست اجرا است که از این تعداد ۲۵۵ پروژه با هزار و ۲۱۹ کلاس و ۲۱۲ هزار و ۴۱۱ متر مربع زیربنا فعال است.  ۲۲۰ پروژه با ۸۱۶ کلاس و زیربنای ۲۵۶ هزار و ۲۴۲ متر مربع نیز متوقف است. همچنین کل پروژه‌های در دست اجرا ۲۷۱ پروژه آموزشی(مدرسه) با هزار و ۹۷۴ کلاس است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان به پروژه‌های شروع نشده اشاره و بیان کرد: ۲۶۵ پروژه با هزار و ۳۷۶ کلاس در دست طراحی است و در صورت تأمین اعتبار لازم در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه پیرامون مشارکت‌های مردمی گفت: براساس آمار در سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۳۲ موافقتنامه با ۶۸۲ باب کلاس و اعتباری بالغ بر ۲۴۰۰۷۰۶ میلیون ریال با خیرین منعقد شد، درحالی‌که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۵ موافقتنامه با ۸۴۵ باب کلاس و زیربنای ۱۳۴۹۳۴ مترمربع و تعهد ۳۹۲۰۶۲۱ میلیون ریال افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: موافقت‌نامه‌های منعقد شده با خیرین سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشد ۱۰ درصدی، تعداد کلاس رشد ۲۴ درصدی و تعهد خیر رشد ۳درصدی داشته است.

نسیمی کل اعتبار استانی و ملی سال ۱۴۰۰ را ۶۷۱ میلیارد تومان  اعلام کرد و گفت: اعتبار استانی ۱۲۴۸۴۴۱ میلیون ریال و اعتبار ملی ۵۴۶۱۶۲۳ میلیون ریال بود.

وی با بیان اینکه کل اعتبار سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۱۵ درصدی داشت، گفت: اعتبارات استانی رشد ۹۳.۵ درصدی و اعتبارات ملی رشد ۱۲۱ درصدی داشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و تربیتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: اعتبار تخصیص یافته به تعمیر و تجهیز مدارس در سال جاری بالغ بر هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال بود که در زمینه تعمیر و تجهیز مدارس هزینه شد.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبار یاد شده، ۲۲۵ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات تخصصی هنرستان‌های فنی و مراکز کاردانش سطح استان و ۸۸۷ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آموزشی، غیر آموزشی، هوشمندسازی و تجهیز سالن‌های ورزشی هزینه شد. اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال نیز برای تامین تجهیزات مربوط به کلاس‌های آزمایشگاهی مثل کیت‌های آموزشی زیست، شیمی، فیزیک و علوم ریاضی در مقاطع ابتدایی و اعتباری بالغ بر۵ میلیارد ریال برای اجرای ۲۰۰ هزار متر مربع عایق رطوبتی سطح بام مدارس و آسفالت محوطه مدارس هزینه شد.

نسیمی در خصوص استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: در سال جاری قرارداد استانداردسازی سیستم گرمایشی بیش از ۲۰۰ باب کلاس در قالب ۲۳۷ مدرسه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در استان اصفهان منعقد شده و عملیات اجرایی آن در حال اتمام است.

وی یادآور شد: این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۰۴ درصدی کلاس، ۱۴۱ درصدی مدرسه و ۱۵۳ درصدی اعتبارات را داشته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان به وضعیت فضاهای آموزشی از لحاظ استحکام اشاره و تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود در سامانه شناسنامه فنی فضا، ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس تخریبی (۳۱ درصد) ۱۳ هزار و ۷۸۹ کلاس نیازمند مقاوم سازی ( ۴۱ درصد) و ۹ هزار و ۳۹۳ کلاس مستحکم (۲۸ درصد) است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۱ مدرسه با ۲۴ کلاس درس کانکسی و ۱۷۴ دانش آموز در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد عملیات اجرایی ۱۱ مدرسه با ۱۲ کلاس شروع نشده، ۸ مدرسه با ۱۰ کلاس شروع شده و ۲ مدرسه با ۲ کلاس تحویل داده شده است.

نسیمی در مورد مدارس سنگی نیز توضیح داد: در مجموع ۳۲ مدرسه با ۸۶ کلاس و هزار و ۱۲۰ دانش آموز در استان داریم که از این تعداد عملیات اجرایی ۲۳ مدرسه با ۷۵ کلاس شروع نشده، ۵ مدرسه با ۶ کلاس در دست اجراست و ۴ مدرسه با ۵ کلاس تحویل داده شده است.

وی اعلام کرد: براساس موافقت‌نامه‌های مبادله شده در سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ۶۰ پروژه با ۳۳۵ باب کلاس و با زیربنای ۴۱ هزار و ۲۸۸ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۱۱۹۸۱۲ میلیون ریال از محل اعتبارات طرح محرومیت‌زدایی شروع شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به کاهش اعتبارات محرومیت‌زدایی در سال جاری نسبت به سال قبل، گفت: امسال ۴۰ پروژه با ۲۵۸ کلاس و ۳۳ هزار و ۷۳۰ متر مربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۱۴۵۰۰۰۰ میلیون ریال در استان پیش بینی شده است.

وی همچنین به تأثیر فرونشست زمین بر فضاهای آموزشی استان اشاره و اظهار کرد: برای بازسازی ۳۴ مدرسه با ۳۵۶ کلاس و زیربنای ۴۰ هزار و ۵۴۵ متر مربع که بر اثر فرونشست زمین آسیب دیده به اعتباری بالغ بر ۴۰۵ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش ایسنا، نسیمی با بیان اینکه به منظور افزایش سرعت احداث فضاهای آموزشی طی سال‌های اخیر احداث تعداد ۱۴ مدرسه با ۲۱ باب کلاس در دستور کار این اداره کل قرار گرفته، گفت: از این تعداد ۶ مدرسه با ۱۲ کلاس تحویل داده شده و مابقی در دست اجرا است.

دیدگاه / پاسخ