حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
ادامه نظارت بر اماکن عمومی تا ۱۵ فروردین

مدیر گروه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت در ایام پایانی سال از بیستم اسفند تا پانزدهم فروردین به‌طورمستقیم روی مراکز توزیع، اماکن عمومی گردشگری بین‌راهی اقامتی و پایانه‌ها که در این ایام خدمت‌رسانی آن‌ها بیشتر می‌شود و با مردم ارتباط بیشتری دارند، نظارت‌های دقیقی صورت می‌گیرد

مردم از طریق سامانه ۱۹۰ شکایت خود را اعلام کنند

ادامه نظارت بر اماکن عمومی تا ۱۵ فروردین

مدیر گروه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در ایام پایانی سال از بیستم اسفند تا پانزدهم فروردین، به‌طورمستقیم روی مراکز توزیع، اماکن عمومی، گردشگری، بین‌راهی، اقامتی و پایانه‌ها که در این ایام خدمت‌رسانی آن‌ها بیشتر می‌شود و با مردم ارتباط بیشتری دارند، نظارت‌های دقیقی صورت می‌گیرد.

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا مهدی میرجهانیان درباره بازدیدهای نوروزی، اظهار کرد: در ایام پایانی سال به‌طورمتمرکز از بیستم اسفند تا پانزدهم فروردین سال بعد، به‌صورت مستقیم روی مراکز توزیع، عمومی، گردشگری، بین راهی، اقامتی و پایانه‌ها که در این ایام خدمت‌رسانی آن‌ها بیشتر می‌شود و با مسافران و مردم ارتباط بیشتری دارند، نظارت‌هایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در موارد خاص مانند آماده‌سازی آجیل و شیرینی‌های خشکی که ماندگاری بیشتری دارد، نظارت‌ها از اواخر دی‌ماه آغاز می‌شود؛ نظارت بر اماکن گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز از اواخر دی‌ماه آغاز شده است.

مدیرگروه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: از بیستم اسفند که طرح آغاز شده است، بازدیدهایی با مجموعه معاونت بهداشتی و در اصفهان با مرکز بهداشت شماره یک و دو، همچنین با همکاری ارگان‌های نظارتی دیگر مانند فرمانداری، استانداری، دامپزشکی، صنعت و معدن، تعزیرات و شهرداری انجام شد.

وی تصریح کرد: از اول اسفند تا بیست‌وسوم اسفند حدود ۱۲ هزار و ۳۷۰ مورد بازدید از اماکن عمومی، ۴۰ هزار و ۸۷۵ مورد بازدید از تهیه مواد غذایی، ۲۶۷۱ مورد بازدید از اماکن بین راهی، ۵۸۵ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۲۵ هزار و ۴۰۵ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، ۷۱۲ مورد معرفی به مراجع قضائی داشته‌ایم.

میرجهانیان اظهار کرد: از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم اسفندماه، ۲۵۱۴ مورد بازدید از اماکن عمومی، ۸۱۵۵ مورد بازدید از تهیه مواد غذایی، ۵۳۲ مورد بازدید از اماکن بین راهی، ۱۳۷ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۵۱۴۱ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، ۱۵۷ مورد معرفی به مراجع قضائی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه معرفی به مراجع قضائی انواع مختلفی دارد و محدود به برخوردهای شدید نیست، اضافه کرد: معرفی به مراجع قضائی از یک اخطار و جریمه نقدی تا پلمب، مهلت دادن و معرفی به تعزیرات را شامل می‌شود.

مدیرگروه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: تعداد پلمب‌ها ۲۰۰ مورد تا بیست‌وسوم اسفند و ۵۷ مورد از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم اسفند ۱۴۰۱ بوده است که بیشتر پلمب‌ها به‌صورت ۲۴ تا ۴۸ ساعته است و تعداد محدودی به پلمب کامل مغازه می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: در بازه یکم تا بیست‌وسوم اسفندماه، ۵۳ هزار و ۳۲۹ کیلوگرم مواد غذایی معدوم شده داشتیم و این آمار برای بازه بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم اسفند ۱۰ هزار و ۶۸۹ کیلوگرم بوده است.

میرجهانیان با تاکید بر اینکه راهنما و معرفی سامانه ۱۹۰ در تمام اماکن عمومی و سایر مناطق نصب شده است و مردم می‌توانند با استفاده از آن شکایت‌های خود را نیز مطرح کنند، گفت: از اماکن حساسی مانند مراکز بین راهی، در دوره ۲۰ روزه باید حداقل سه بازدید داشته باشیم و اماکن کمتر حساس مانند رستوران‌ها را دو تا سه بار و مواردی مانند سوپرمارکت را ممکن است یک بازدید داشته باشیم.

دیدگاه / پاسخ