حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
اصفهان در ردیف پنجم توسعه یافتگی فناوری اطلاعات قرار دارد

اصفهان در ردیف پنجم توسعه یافتگی فناوری اطلاعات قرار دارد

 با وجودی که اصفهان از نظر زیرساخت های فنی در حوزه فناوری اطلاعات رتبه سوم کشوری را دارد اما از منظر میزان استفاده شهروندان استان و مهارت نیروی انسانی رتبه پنجم را دارد.

به گزارش  باخبرباش، رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در جلسه امضای تفاهم نامه دانشگاه مخابرات استان  اظهار داشت: شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات سه زیربخش از جمله زیرساخت فنی، نیروی انسانی و میزان استفاده دارد.

وی بیان داشت: اصفهان از معدود استان‌هایی است که سطح دسترسی و زیرساخت فنی بالاتر از میزان استفاده آن است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اصفهان پس از تهران، سمنان، یزد و البرز رتبه پنجم شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات را دارد.

ناظمی تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه تا پنج سال آینده زمینه ارتقا و استفاده از فناوری اطلاعات مدیران و فعالان و مهندسان مشغول در حوزه صنعتی اصفهان فراهم شود.

وی اظهار کرد: در حوزه استارت آپ‌ها مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و حمایت‌های دولتی انجام می‌شود به گونه‌ای که به هر استارت آپ کیف صد میلیون تومانی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه استارت آپ‌ها در ابتدای کار نیازمند میزبانی، تبلیغات و استفاده از مشاوره‌های حقوقی و فنی و تست محصولات است، ادامه داد: قرار است صنایع پیشرفته ضمن استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تولید بهتر و افزایش راندمان و رقابت پذیری اقدام کنند.

ناظمی ادامه داد: صنایع بزرگ و زیرساختی مانند فولاد مبارکه در اصفهان می‌توانند از فناوری اطلاعات استفاده کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور بیان کرد: این مرکز می‌تواند سکو و محلی برای توسعه توانمندی در سطح صنایع مختلف باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این مرکز به زودی با سه کمیته راهبری اصلی از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری اصفهان و نمایندگان بخش خصوصی آغاز به کار می‌کند.

دیدگاه / پاسخ