حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
طرح ادغام مراکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به مرحله آخر رسید

در سیستم اتوماسیون عملیاتی اورژانس، پرسنل از طریق نرم افزار آسایار که بر روی تلفن همراه آنان نصب شده است به ماموریت اعزام می شوند

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان

طرح ادغام مراکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به مرحله آخر رسید

به گزارش باخبرباش، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: اخیرا فوریت های پزشکی اصفهان در حال اجرای طرح ادغام مراکز ارتباطات ۱۱۵ در سطح استان است که خوشبختانه تاکنون ۲ مرحله از آن پیش رفته و مرحله سوم نیز از روز دوشنبه یازدهم اسفندماه جاری آغاز شد و  امروز به پایان می رسد.

غفور راستین اظهار کرد: پیش از این، مراکز شهرستان های اصفهان، لنجان،فلاورجان، نجف آباد، دهاقان، شهرضا، خمینی شهر، چادگان، برخوار و مبارکه ادغام شدند و در حال حاضر درصدد ادغام مراکز شهرستانهای سمیرم، تیران و کرون، خوانسار، گلپایگان،فریدن و بویین میاندشت به صورت متمرکز در مرکز استان هستیم.

وی تصریح کرد: در این طرح تمامی مراکز ارتباطات ۱۱۵ شهرستان های استان وارد سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی شده و فرماندهی تمام ماموریت های این شهرستان ها در مرکز فرماندهی عملیات اورژانس مرکز استان انجام می شود.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سایر شهرستان ها هم به مرور وارد این طرح می شوند، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ادغام، زمانی که شهروندان شهرستان های ادغام شده با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند، به مرکز استان وصل شده و پاسخ همه امدادخواهان این شهرستان ها به صورت متمرکز در مرکز استان داده شده و ماموریت های امدادرسانی از طریق سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس رصد و فرماندهی می شوند.


بیشتر بخوانید، 

دو پد بالگرد به اورژانس هوایی اصفهان اضافه شد


 راستین اظهار کرد: در سیستم اتوماسیون عملیاتی اورژانس، پرسنل از طریق نرم افزار آسایار که بر روی تلفن همراه آنان نصب شده است به ماموریت اعزام می شوند؛ تمام اطلاعات فرم خدمات به بیمار نیز در این نرم افزار تعبیه شده است.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: تمرکز تماس ها و نداشتن تماس بی پاسخ، وحدت رویه فرماندهی اورژانس، نظارت متمرکز بر عملکرد واحدهای عملیاتی، ارتقای مدیریت بحران و فرماندهی حادثه، افزایش رضایتمندی امدادخواهان، امکان استفاده آنلاین پرسنل عملیاتی از خدمات مشاوره پزشک اورژانس از مزایای اجرای طرح ادغام است.

وی تاکید کرد: در این بین آنچه که بایستی امدادخواهان به آن توجه کنند این است که هنگام تماس با اورژانس و ارائه آدرس محل حادثه در ابتدا به نام شهر خود اشاره کرده و سپس اسامی خیابان ها را عنوان کنند چراکه اسامی خیابان ها در شهرستان های مختلف ممکن است همانند باشند و اشتباه در این موضوع، عملیات امدادرسانی را با تاخیر مواجه می کند.

دیدگاه / پاسخ