حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
مرغ هایی که شبانه از استان خارج میشود/ اشکال در شبکه توزیع عامل  اصلی گرانی ها

مشکلی در حوزه تولید مرغ نداریم و نیاز روزانه استان اصفهان حدود 450 تن است و در ایام نوروز بدنبال افزایش تقاضا میزان تولیدات روزانه به 530 تن رسیده است که به استناد آمار رسمی دامپزشکی حداقل کشتار روزانه به 700 تن رسیده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

مرغ هایی که شبانه از استان خارج میشود/ اشکال در شبکه توزیع عامل اصلی گرانی ها

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به تقاضای بالای  مرغ در تهران قسمتی از تولیدات استان اصفهان شبانه به تهران منتقل می شود که  در همین راستا نیروی انتظامی  با افرادی که بدون اخذ مجوز از دامپزشکی اقدام به این کار کرده اند، برخورد می کنند.

حاجی مرادی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش در پاسخ به این سوال که آیا کمبودی در حوزه تولید مرغ، میوه و گوشت است که شاهد افزایش قیمت هستیم، گفت: مشکلی در حوزه  تولید مرغ نداریم و نیاز روزانه استان اصفهان حدود 450 تن است و در ایام نوروز بدنبال افزایش تقاضا میزان تولیدات روزانه به 530 تن رسیده است که به استناد آمار رسمی دامپزشکی حداقل کشتار روزانه به 700 تن رسیده است.

وی  ادامه داد: اگر امروزه شاهد دو قیمتی شدن مرغ هستیم و مرغ به قیمت مصوب به دست مصرف کننده نمی رسد به علت اشکال در شبکه توزیع مرغ است که با توجه به اجرای طرح رهتاب امیدواریم قیمت مرغ از تولید کننده تا مصرف کننده مدیریت شود.


بیشتر بخوانید؛

سیب زمینی پخته را جای موز خارجی قرار دهید/ مرغ هایی که در پستوهای مرغ فروشی ها نگهداری می شود


حاجی مرادی بیان داشت: با توجه به تقاضای بالای  مرغ در تهران قسمتی از تولیدات استان اصفهان شبانه به تهران منتقل می شود که  در همین راستا نیروی انتظارمی  با افرادی که بدون اخذ مجوز از دامپزشکی اقدام به این کار کرده اند، برخورد می کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه قیمت میوه تابعی از عرضه تقاضا است و  هم اکنون سیب درختی به حد وفور در سردخانه ها وجود دارد و جای نگرانی نیست، افزود: ما تولید کننده مرکبات نیستیم و از مازندران، گلستان و جنوب وارد اصفهان می شود.

وی همچنین از اینکه در حوزه تولید و فروش خیار در بازار مشکلی نداریم و اگر کمبودی هم بوده مربوط به یک مقعطع زمانی خاص و سرما زدگی است، افزود: خیار مورد نیاز در اصفهان  علاوه بر تولید داخل از سایر استان ها هم تامین می شود

حاجی مرادی اظهار داشت: 9  مرکز توسط مرکز تعاونی روستای استان به اسم  روستابازار راه اندازی شده است که بهترین روش در کوتاه کردن فاصله بین تولید کننده و مصرف  است.

دیدگاه / پاسخ