حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
بازگشت موج بارش برف و باران به اصفهان

بازگشت موج بارش برف و باران به اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز موج بارش و برف در استان خبر داد و گفت: بارش‌های برف و باران در ‌استان از عصر یکشنبه آغاز خواهد شد و تا پایان هفته ادامه دارد.

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره بازگشت موج ناپایدار بر روی استان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های جوی بیانگر استقرار جوی نسبتا پایدار تا پایان روز یکشنبه بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تاکمی ابری، گاهی ورزش باد پیش بینی می‌شود.  
وی با اعلام اینکه در مناطق مرکزی کلان شهر اصفهان گاهی  غبار محلی پیش بینی می شود، افزود: از بعد از ظهر روز یکشنبه با گذر موج ناپایدار، شاهد افزایش ابر در سطح استان و بارش پراکنده به ویژه در مناطق شمالی و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب غرب استان هستیم. همچنین در مناطق سرد سیر و ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اعلام اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، ادامه داد: دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت به ۱۸درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا به منفی یک درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.
به گفته وی، سردترین نقطه استان بوئین میاندشت با دمای منفی ۶ درجه و گرم‌ترین نقاط مهاباد و زواره و بادرور با ۱۹درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
هنرمند اعلام کرد: در روزهای گذشته بارش برف و باران را نداشتیم، اما با ورود سامانه ناپایداری که از روز یک‌شنبه وارد استان می‌شود، تا پایان هفته بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

دیدگاه / پاسخ