حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
توسعه اقتصاد اصفهان اولویت مدیران اجرایی استانداری

توسعه اقتصاد اصفهان اولویت مدیران اجرایی استانداری

 باخبرباش/ سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دولت اظهار کرد: سعی کرده‌ایم با برنامه‌ریزی، در سفرهای شهرستانی و با اولویت مناطق محروم به همه بخش‌های استان توجه داشته باشیم، در این زمینه تاکنون ۱۲ سفر و نزدیک به ۳۷۷ مصوبه داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم در نقاط مختلف استان با حضور دستگاه‌های اداری، مسائل و مشکلات مناطق بررسی و اقدامات لازم انجام شود.
سید رضا مرتضوی گفت: باید توجه داشت که در استان اصفهان در ابتدای دولت سیزدهم تعداد قابل توجهی بنگاه اقتصادی راکد داشتیم که با تشکیل منظم ستاد رفع موانع تولید توانستیم ۲۱۹ واحد را به چرخه تولید برگرداندیم و ۱۳۹۰ مصوبه برای اجرا در حوزه بانگی و غیر بانکی نیز داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه هر هفته بین ۳ تا ۸ جلسه در تهران در زمینه پیگیری برخی از پروژه‌های استان اصفهان را داشته‌ایم، ادامه داد: ارتباط مستمری بین استان و حوزه‌های وزارتی بوده و از این رو پیشرفت اقدامات به خوبی صورت گرفته است.
مرتضوی در خصوص آخرین وضعیت قطار سریع السیر اصفهان - تهران نیز اظهار داشت: این قطار متوقف شده بود، پیگیری‌هایی انجام شد در اوایل آذر ماه بود که شورای اقتصادی این امر را مصوب کرد، پیگیری‌ها ما از قرارگاه خاتم مدام انجام شده است، ۷ تونل بهره برداری شده است، دهها پل کوچک به اتمام رسیده و نسبتاً پیشرفت مناسبی طی ماه‌های اخیر داشتیم و در ۶ مقطع پروژه با حدود دوهزار نفر نیرو فعال است.
استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه هرگونه بارگذاری جدید بر زاینده‌رود را دست درازی به حقوق مردم استان می‌دانیم، افزود: این سیاست قطعی استان است. ما دعوا نمی‌کنیم، اما پیگیری‌های زیادی انجام می‌دهیم و معتقدیم اقدامات ما نباید با مناقشات به حاشیه برود، اما استان اصفهان هیچ کوتاهی در این زمینه نداشته است. نگران این هستم که دنبال حل مسئله آب برویم یا دنبال پاسخگویی به داغ شدن جگر برخی دوستان و خنک‌تر شدن آن!؟ می‌شود سر و صدا به پا کرد، اما آیا مسئله آب حل می‌شود؟ یا باید به سمت اقناع جامعه برویم؟ با این وجود ما وزارت نیرو را مکلف کرده‌ایم همه پروژه‌های انتقال آب در مسیر خودش قرار گیرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه موضوع حاشیه‌نشینی را در قرارگاه محرومیت‌زدایی دنبال می‌کنیم تا یک نگاه هم‌افزا و هدفمند برای ظرفیت‌های استان به وجود آوریم، تاکید کرد: برای حاشیه‌های شهر برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که درحال اجراست و تلاش می‌کنیم از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی و اعتبارات ملی و استانی، عملکرد این قرارگاه را تقویت کنیم.

دیدگاه / پاسخ