حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
جزئیات جدید از فوت شلیر رسولی

جزئیات جدید از فوت شلیر رسولی

 باخبرباش/ مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان می‌گوید: "گوران" پس از سقوط "شلیر رسولی"، برای فرار از محل حادثه اقدام به گروگان‌ گرفتن ۲ خانم و تیراندازی به سمت مأموران پلیس کرده بود.

لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه از روز نخست این حادثه با دستور استاندار در جمع این خانواده داغدیده حاضر و پیگیر پرونده آن هستیم، اظهار کرد: آن مرد متجاوز پس از آنکه شلیر رسولی خودش را از پنجره به پایین پرت کرده بود، در حین فرار از پشت بام به منزل همسایه دیگر رفته و دو خانم دیگر را نیز به گروگان گرفته بود و خواسته از آنان نیز سوءاستفاده کند.
وی با اشاره به اینکه دادستان مریوان قول داده که این پرونده را سریع بررسی و تعیین تکلیف کند، گفت: استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز پیگیر این موضوع بوده و خواسته همه مسئولان و مردم تسریع در روند بررسی پرونده و اعدام این فرد اراذل و اوباش است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اذعان به اینکه خانواده شلیر رسولی وضعیت روحی و روانی خوبی ندارند و فرزندانشان شاهد این ماجرا بودند، تصریح کرد: این خانم بخاطر حفظ آبرو، خود را از پنجره به پایین پرتاپ کرده بود و نباید حقش ضایع شود. همسایه‌ها پس از اطلاع از این حادثه به‌خاطر ترس از گوران قادری، جرأت نکرده بودند جلو بیایند و اجازه ندهند چنین اتفاقی بیفتد چراکه او اسلحه، چاقو و اسپری فلفل داشته است.
وی با بیان اینکه این مرد متجاوز حین فرار سه تیر به سمت مأموران نیروی انتظامی شلیک کرده است، عنوان کرد: هم‌اکنون پرونده قضائی در مریوان در حال بررسی است.
آژیر با ابراز تأسف از اینکه رسانه‌های معاند نظام نیز همانند همیشه دنبال سوءاستفاده و حواشی هستند، ابراز داشت: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که همه مسئولان خود پیگیر این پرونده هستند.
"سلام شهیدی"، همسر شلیر رسولی نیز به جزئیاتی از این حادثه پرداخته و با بیان اینکه این رخداد، مصیبتی بزرگ و ناراحت‌کننده نه تنها برای خانواده خودم، بلکه تمام کردستانی‌هاست گفت: از 2 روز قبل از این واقعه با برادر خانمم برای کارگری ساختمانی و تأمین خرج و مخارج زندگی به عراق رفته بودم. صبح همان روزی که همسرم خود را از پنجره خانه همسایه‌مان به پایین پرت کرده بود، از ماجرا با خبر شدم و دنیا روی سرم خراب شد.
وی در پاسخ به این سؤال که چطور این اتفاق برای همسرتان رخ داد؟ افزود: من و همسرم اهل روستای چشمیدر سروآباد هستیم اما در مریوان زندگی می‌کنیم، همسایه روبه‌رویی ما مردی به اسم گوران بود. او و همسرش در خانه‌ای 3 طبقه زندگی می‌کردند و ما هم در یک خانه یک طبقه ویلایی، شب حادثه ساعت 1:30 دقیقه بامداد آن مرد زنگ خانه‌ام را می‌زند و به همسرم گفته بود بیائید به زن باردارم که در حال مرگ است، کمک کنید تا به بیمارستان برسانیم. شلیر نمی‌رود و می‌گوید بچه‌هایم خواب هستند نمی‌توانم، اما پس از سه بار زنگ زدن و گریه و التماس کردن زیاد، می‌گوید اگر باور ندارید بچه‌هایت را هم با خودت بیاور.
شهیدی ادامه داد: همسرم با بچه‌هایم به قصد کمک به همسر گوران به خانه روبه‌رویی می‌رود که پس از ورود شلیر به خانه، آن مرد بچه‌هایم را به بیرون هول می‌‌دهد و درِ خانه را می‌بندد و پسرم پس از آن شروع به کوبیدن درب می‌کند. شلیر بی‌خبر از آن‌که آن مرد قصد تعرض دارد می‌پرسد که خانمت کجاست که او در را قفل کرده بود و همسرم از ترس جان و آبرو، به سمت پنجره رفته و آن را باز کرده و با سر و صدا درخواست کمک و سپس خود را از پنجره به داخل کوچه پرت می‌کند.
وی با بیان اینکه پسرم همچنان داخل کوچه شاهد و به در می‌کوبد تا شاید بتواند آن را باز کند، مدعی شد: پس از سر و صدا همسایه‌ها به داخل کوچه می‌آیند. چند دقیقه پس از حادثه آمبولانس می‌آید و او را به بیمارستان می‌برند که متأسفانه پس از یک هفته به دلیل ضربه مغزی، فوت کرد.
وی با تأکید بر اینکه گوران باید به اشد مجازات برسد، تصریح کرد: درخواست نه تنها من و خانواده‌ام، بلکه همه مردم اعدام این مرد متجاوز است.
شهیدی در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولان سراغی از شما گرفته‌اند؟ گفت: به‌جز سردار حسینی فرمانده سپاه کردستان، مشاور استاندار و نماینده معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان، هیچ کسی از مسئولان شهرستانی سراغی از ما نگرفته‌اند.
وی در پاسخ به این سؤال که درباره گوران بگویید، چقدر او را می‌شناسید؟ ابراز داشت: همسایه روبه‌رویی ماست اما اراذل و اوباش و پرونده و سابقه دار است. چاقوکش و اسلحه دارد. روز بعد از این حادثه مردم مریوان که از این ماجرا عصبانی شده بودند به خانه گوران حمله کردند و شیشه همان پنجره‌ای که همسرم از آنجا سقوط کرد را شکستند و می‌خواستند خانه را آتش بزنند، اما ما اجازه ندادیم و همه‌چیز را به قانون سپرده‌ایم.
همسر این بانو با بیان اینکه گوران توسط پلیس و اکنون در زندان مریوان است، تأکید کرد: ضمن قدردانی و دلجویی از همه مردم شریف استان به ویژه همشهریانم در مریوان، از مسئولان قضایی کردستان انتظار داریم که هر چه سریع‌تر این پرونده را بررسی کرده و آن مرد به اشد مجازات برسد و اجازه ندهند حقمان ضایع شود.

دیدگاه / پاسخ