خط ۲ مترو اصفهان، اولویت اول مدیریت شهری
اصفهان - ایرنا - نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت تکمیل و راهاندازی خط ۲ مترو اصفهان از بررسی صورتهای مالی شرکت مترو و همچنین پیگیری روند پیشرفت خط ۲ و تلاشهای ملی و استانی برای تامین واگن آن خبر داد.
سید امیر سامع روز شنبه در گفتوگو با ایرنا با اشاره به پروژههای شاخص شهر و گزارشی از جلسه تلفیق شورای شهر و شهردار اصفهان درباره مترو با اشاره به پیشرفت خط ۲ مترو، توضیح داد: این خط از محله دارک در شمال اصفهان آغاز و به سمت میدان امام علی، چهارراه فلسطین (آمادگاه)، میدان امام حسین و سپس به سمت غرب شهر در امتداد خیابان طالقانی حرکت میکند و پس از عبور از آتشگاه، در نزدیکی کوه آتشگاه به پایان میرسد.
وی افزود: این خط در آینده به سمت خمینیشهر نیز ادامه خواهد یافت.
نایب رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به پیشرفتهای اخیر این پروژه گفت: تونلسازی بخش دوم خط دو از دارک تا چهارراه ابنسینا به پایان رسیده و ریلگذاری تا ایستگاه باقوشخانه در حال انجام است.
سامع ادامه داد: همچنین، چهار ایستگاه در مرحله نازککاری هستند که پیشرفت آنها از ۵۰ درصد عبور کرده و به زودی به پایان میرسد.
وی نصب تجهیزات برق و کاپکشی را از دیگر اقدامات در دست اجرا عنوان کرد.
سامع بر لزوم تأمین واگن و قطار برای راهاندازی خط ۲ مترو تأکید و خاطرنشان کرد: این امر نیازمند همکاریهای استانی و دولتی است که با پیگیریهای جدی در حال انجام است.
عضو شورای شهر اصفهان در بخش دیگری از گزارش خود به بررسی صورتهای مالی شرکت متروی اصفهان پرداخت و توضیح داد: این شرکت مسوولیت بهرهبرداری و نگهداری از خط یک مترو را بر عهده دارد و با راهاندازی خط دو، مسوولیت این خط نیز به آن محول خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت مترو در سال ۱۴۰۳ برنامهای برای جابهجایی ۳۰ میلیون مسافر داشته که تقریباً به این هدف دست یافته است.
سامع در خصوص تأمین مالی مترو نیز اظهار داشت: از بودجه هشت هزار میلیارد ریالی قطار شهری، حدود چهار هزار میلیارد ریال به نگهداری تجهیزات و چهار هزار میلیارد ریال دیگر به اورهال و تکمیل تجهیزات اختصاص یافته است.
نایب رییس شورای شهر اصفهان افزود: تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از درآمد مترو از محل فروش بلیط تأمین میشود و مابقی توسط شهرداری به صورت یارانه پرداخت میشود تا قیمت بلیط برای شهروندان مقرون به صرفه باقی بماند.
وی خاطرنشان کرد: صورتهای مالی شرکتهای مترو پس از بررسیهای لازم در جلسه تلفیق مورد تصویب اعضا قرار میگیرد.
سامع ابراز امیدواری کرد که با تداوم این روند، شاهد تحقق هرچه بهتر پروژههای شهری و ارتقای کیفیت زندگی در کلانشهر اصفهان باشند.
به گزارش ایرنا، در دهه اخیر احداث ۹۸۰ کیلومتر خط متروی مصوب برای اصفهان تعریف شده که تاکنون ۴۲۴ کیلومتر آن اجرا شده است.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز میشود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری «صُفه» میرسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح شد و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ به بهرهبرداری رسید.
دیدگاه / پاسخ
موارد مرتبط
محبوبترین مطالب
مجموعه ها
خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از جدیدترین اخبار روز مطلع شوید!