حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
رقابت بیش از 700 اثر در جشنواره رسانه‌ای ابوذر اصفهان

رقابت بیش از 700 اثر در جشنواره رسانه‌ای ابوذر اصفهان

باخبرباش/ رضا صفری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان درخصوص هدف برگزاری جشنواره ابوذر اظهار داشت:‌ جشنواره رسانه‌ای ابوذر با هدف شناسایی و تشویق اصحاب رسانه استان اصفهان و همچنین ایجاد شور و نشاط و رقابت سالم میان آن‌ها ۷ سال است که برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به مصوبات شورای سیاست‌گذاری جشنواره محدودیتی را در ارسال آثار قرار دادیم، توضیح داد: سال‌های گذشته اصحاب رسانه اجازه داشتند آثارشان را به تعداد زیاد در قالب‌ها و محورهای مختلف ارسال کنند اما امسال هر شخصی اجازه داشت در هر قالب تنها ۳ اثر ارسال کند و روند کار را کیفی‌تر کردیم.

در جشنواره ابوذر بیش از ۷۰۰ اثر مورد تأیید داوران قرار گرفت

صفری با یادآوری اینکه در جشنواره با استقبال خوبی مواجه شدیم و بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و به مرحله داوری رسید، خاطرنشان کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته در این نکته بود که در گذشته حدود ۷۰۰ خبر ارسال می‌شد و تعدادی از آن‌ها قابل قبول نبود اما امسال ۷۰۰ اثر مورد تأیید داوران قرار گرفت و کیفیت آثار به حد قابل توجهی افزایش پیدا کرده بود و تعداد آثار باطل نزدیک به صفر بود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با بیان اینکه پس از انجام فرایندها به مرحله کمیته داوران رسیدیم، گفت: امسال از تجربه سال‌های گذشته استفاده کردیم و در حوزه داوری فرم‌های استانداردی را با نگاه عالمانه و استانداردهای خبر، تیتر و محورها مد نظر قرار دادیم و  بخش عظیمی از نمره را به محتوا اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته داوران به‌صورت انفرادی نفرات اول تا سوم و شایسته تقدیر را معرفی می‌کردند اما امسال این روند تغییر پیدا کرد، توضیح داد: امسال بنا بر این شد که داوران برای هر قالب یک تا ۱۰ را معرفی و از میان آن‌ها هیأت داوران نفرات برتر را انتخاب کنند.

انتخاب آثار برتر جشنواره توسط داوران به‌صورت فردی نبود

صفری افزود: آثار افراد انتخاب شده برای هیأت داوران نمایش داده شد، یعنی این مرحله به‌صورت فردی پیش نرفت و گروهی تصمیم‌گیری شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با اشاره به اینکه توانستیم ۷۰۰ اثر را در ۱۰ قالب داوری کنیم، عنوان کرد: نفرات اول تا سوم هر قالب مشخص شد اما در برخی قالب‌ها به دلیل عدم کیفیت لازم داوران افراد را شایسته تقدیر معرفی کردند.

حدود ۱۲۰ نفر از اصحاب رسانه در جشنواره ابوذر شرکت کردند

وی درخصوص تعداد شرکت‌ کنندگان و برگزیدگان این جشنواره خبر داد: با بیان اینکه حدود ۱۲۰ نفر در جشنواره شرکت کردند و تقریبا ۳۰ نفر برنده شدند.

صفری درخصوص حضور خبرنگاران شهرستان‌‌ها در جشنواره بیان داشت: فراخوان آثار را برای شهرستا‌ن‌ها داشتیم اما خبرنگاران برای رسانه‌های محلی خود شهرستان‌ها نبودند و بیش‌تر استقبال از جشنواره توسط رسانه‌های استانی و کشوری بود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان ادامه داد: قرار بود اولین دوره جشنواره ابوذر را در کاشان برگزار کنیم و امیدواریم سال آینده اولین دوره آن همپای با اصفهان برگزار شود.

دیدگاه / پاسخ