حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
ساخت فیلم های پنج دقیقه ای از معرفی اصفهان به 10 زبان دنیا

ساخت فیلم های پنج دقیقه ای از معرفی اصفهان به 10 زبان دنیا

کارگردان فیلم‌های بین المللی 10 زبانه معرفی اصفهان در این ارتباط اظهار داشت: فیلم های بین المللی از معرفی اصفهان با حمایت مالی شهرداری اصفهان ساخته شد.

مجید عرفانیان از رونمایی این فیلم ها با حضور شهردار و فعالان حوزه گردشگری خبر داد و گفت: دو سال پیش فیلمی از شهر اصفهان ساخته شد  که در پی آن، ایده تولید فیلم معرفی اصفهان از سوی شهرداری اصفهان به من داده شد.

وی افزود:  من مشهدی هستم، هفت ساله بودم که برای نخستین بار به همراه پدرم به اصفهان سفر کردم و اولین تصاویری که از اصفهان در ذهن من ثبت شده گشت و گذار در کنار مادی های اصفهان است.

کارگردان فیلم های بین المللی معرفی اصفهان به 10 زبان دنیا،  ادامه داد: بعدها که شانس سفر کردن به سایر شهرهای جهان را پیدا کردم، تصمیم گرفتم از شهرهای جهان از جمله اصفهان فیلم بسازم.

وی گفت: فیلم‌هایی که به ۱۰ زبان ساخته شده هر کدام حدود پنج دقیقه است که کاملاً متناسب با فرهنگ آن کشور و در سنخیت کامل با آنها ساخته شده است، به طوری که مردم هر یک از این شهرها با تماشای فیلمی که به زبان آنها ساخته شده کاملاً درک می‌کنند اصفهان چه شهری است.

کارگردان این فیلم ها اظهار کرد: در فیلم خواهرخوانده‌ها نیز همه شباهت‌های ظاهری، فرهنگی و حتی غذاهایی که در این شهرها شباهتی با غذاهای اصفهان دارد معرفی شده و در مجموع حدود هفت ماه برای ساخت این فصل‌ها زمان گذاشته و فیلمبرداری در سه فصل مختلف انجام شده است.

دیدگاه / پاسخ