حالت شب
  • Tuesday, 16 April 2024
سرعت زیاد و ضعف ایمنی خودرو جان راننده پژو را گرفت

سرعت زیاد و ضعف ایمنی خودرو جان راننده پژو را گرفت

 باخبرباش به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: شامگاه پنجشنبه پنجم خرداد ماه مأموران پلیس راهور شهرستان اصفهان از یک حادثه رانندگی در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید آقابابایی محدوده پل تمدن مطلع و بلافاصله برای بررسی در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی دقیق صورت گرفته مشخص شد، خودرو به دلیل تخطی راننده از سرعت مطمئنه از سطح راه خارج شده و پس از عبور از جدول با تیر چراغ برق برخورد کرده است.

محمدی با اشاره به جان باختن راننده خودرو گفت: شدت صدمات وارده به بدنه خودرو و همچنین عدم باز شدن کیسه هوا نشانه ضعف ایمنی خودرو است که در این خصوص کارشناسان ۵۰ درصد خودروساز و سازمان تأییدکننده آن را مقصر تشخیص دادند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه ایمنی خودرو در تمامی تصادفات توسط کارشناسان پلیس راهور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بیان کرد: در این تصادف جدای از اینکه راننده در رعایت سرعت مطمئنه تخطی کرده است، اما باید متذکر شد که عدم استحکام بدنه، ضعف ایمنی و باز نشدن کیسه هوای خودرو در جان باختن راننده تأثیر بسیار زیادی داشته است و مطمئناً اگر خودرو از ایمنی بالایی برخوردار بود و یا کیسه هوا به موقع باز می شد شاهد از دست رفتن جان این شهروند نبودیم.

محمدی خاطرنشان کرد: قطعاً استحکام بدنه خودرو، به موقع عمل کردن سیستم ترمز و سیستم تعلیق و همچنین باز شدن کیسه هوا در هنگام تصادف می‌تواند در حفظ جان سرنشینان کمک بسیاری کند.

فوت سرنشین خودرو پژو و مصدومیت راننده به دنبال واژگونی

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به واژگونی خودرو پژو در اصفهان گفت: با اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی خودرو پژو در انتهای بلوار کاوه به سمت آزادراه معلم، بررسی این موضوع در دستور کار مأموران پلیس راهور استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از اعلام این گزارش و با حضور مأموران در صحنه حادثه، واژگونی خودرو پژو با یک راننده و یک سرنشین تأیید شد، این در حالی بوده که علت حادثه از سوی کارشناسان عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از قرار نداشتن راننده در وضعیت عادی و روانی تعیین شده است.

محمدی با اشاره به اینکه در این حادثه سرنشین ۱۸ ساله در دم جان باخت و راننده خودرو مذکور نیز مصدوم شد که برای ادامه روند درمانی به بیمارستان انتقال یافت، خاطرنشان کرد: لازم است که رانندگان توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین رانندگی ایمن و با سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار دهند تا بدین وسیله از به خطر انداختن جان خود و دیگران و رخ دادن حوادثی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنیم.

دیدگاه / پاسخ