حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
علت نشست زمین در خیابان میرزا طاهر شهر اصفهان تحت بررسی است

علت نشست زمین در خیابان میرزا طاهر شهر اصفهان تحت بررسی است

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: ظهر امروز قسمتی از خیابان میرزا طاهر شهر اصفهان نشست کرد و سبب ایجاد حفره‌ای در محل شد.

وی افزود: بلافاصله عوامل شهرداری، آتش‌نشانی و شرکت آب و فاضلاب برای بررسی موضوع و ایمن‌سازی محور خیابان به محل اعزام و اقدامات ایمنی اولیه انجام شد.

شیشه‌فروش بیان کرد: علت بروز نشست زمین و اثرات فرونشست زمین با استفاده از داده‌های ثبت شده توسط تیم کارشناسی در حال بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: دشت اصفهان برخوار تحت تأثیر فرونشست زمین قرار دارد و با همکاری سازمان زمین‌شناسی و سازمان نقشه‌برداری در چند سال اخیر نرخ فرونشست زمین در این دشت‌ها تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه دشت اصفهان برخوار، فلاورجان، لنجان، کاشان، اردستان، مهیار، دامنه و داران تحت تأثیر فرونشست زمین قرار دارند، عنوان کرد: بر اساس قانون وزارت نیرو موظف است که در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در راستای احیای سفره‌های آب زیرزمینی که تخلیه شده و تأمین آب برای آبخوان‌ها برنامه‌ریزی کند.

شیشه‌فروش ادامه داد: وزارت نیرو موظف است در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی جبران کسری مخازن و اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی را انجام دهد و در این راستا از وزارت نیرو درخواست داریم با اجرای طرح‌های احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی به استان کمک کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی موظف است در زمینه ارزیابی ایمنی ساختمان‌ها برنامه‌ریزی کند، گفت: در اصفهان مطالعات پهنه‌بندی خطر فرونشست زمین توسط شهرداری در حال انجام است و منتظر خروجی مطالعات هستیم تا مشخص شود در کدام مناطق باید چه اقداماتی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی منابع آب، تغذیه آبخوان‌ها و احیای زاینده‌رود جزو اولویت‌های اصلی برای کنترل فرونشست در اصفهان است که باید در زمینه اقدام شود.

دیدگاه / پاسخ