حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
قیمت هر برند گوشی بعد خروج از جعبه چقدر افت پیدا می کند؟

قیمت هر برند گوشی بعد خروج از جعبه چقدر افت پیدا می کند؟

  به گزارش باخبرباش به نقل ازباشگاه خبرنگاران : همانطور که بسیاری از شما می‌دانید وقتی که برای اولین بار که یک گوشی کاملا جدید را از جعبه خارج می‌کنید، ارزش آن کاهش پیدا می‌کند. به این افت قیمت استهلاک گفته می‌شود و همین اتفاق برای خودرو‌های جدید نیز صادق است. وقتی که آن را پس از خرید از پارکینگ فروشنده خارج می‌کنید ارزش آن کاهش پیدا می‌کند.

MusicMagpie، خرده‌فروش آنلاین لوازم الکترونیکی بازسازی‌شده و بازی‌های ویدئویی دست دوم، به تازگی گزارش سالانه خود در زمینه استهلاک تلفن های همراه را منتشر کرده است.

صبر ۱۶ ماهه کاربران انگلیسی برای فروش گوشی قدیمی

طبق گزار‌ش‌ها از ۲۰۹۳ کاربر تلفن همراه در انگلیس در مورد نحوه انجام معاملات پرسیده شد و ۶۱ درصد از آن‌ها اعلام کردند که به صورت همزمان با ارتقا تلفن همراه خود، اقدام به فروش گوشی قدیمی نمی‌کنند. آن‌ها به طور متوسط به مدت ۱۶ ماه برای فروش تلفن همراه خود صبر می‌کنند، اما باید بدانید که در طی این مدت ارزش محصول آن‌ها در حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. با در نظر گرفتن اینکه یک مصرف کننده به طور متوسط در طول عمر خود ۳۵ بار گوشی خود را ارتقا می‌دهد، به تاخیر انداختن معامله تلفن قدیمی، حدود ۳.۴ هزار پوند (در حال حاضر به ارزش ۴۶۵۶ دلار آمریکا) به ضرر آن‌ها تمام می‌شود.

کاهش قیمت گوشی

جالب اینجاست که ۱۰ درصد از کسانی که معامله با گوشی قدیمی خود را به تعویق می‌اندازند فکر می‌کنند ارزش دستگاهی که تحویل می‌دهند ارزشمندتر می‌شود، اما در واقع ارزش آن در طول زمان کاهش می‌یابد. گفتنی است ۳۳ درصد از دارندگان تلفن در انگلیس اصلاً زحمت خرید و فروش تلفن‌های خود را به خود نمی‌دهند. طبق تحلیل‌ها هر چقدر سن مصرف کنندگان بالاتر می‌رود تمایل آن‌ها به خرید و فروش گوشی کمتر می‌شود.

استیو الیور، مدیر اجرایی musicMagpie در این باره می‌گوید: داده‌های ما نشان می‌دهد که فروش دستگاه قدیمی شما به محض ارتقا به یک گوشی همراه بهتر، بیشترین سود را به مصرف کننده می‌رساند و می‌تواند از آن برای کمک به خرید دستگاه جدید استفاده کرد.

گوشی‌های آیفون بیشتر از سایر برند‌ها ارزش خود را حفظ می‌کنند

با توجه به آماری که این شرکت ارائه داده، گوشی‌های اپل آیفون با گذشت ۱۲ ماه از عرضه بیشتر از از گوشی دیگر ارزش خود را حفظ می‌کنند. یک آیفون پس از ۱۲ ماه ۴۱ درصد از ارزش اولیه خود را از دست می‌دهد و پس از انقضای قرارداد ۲۴ ماهه، ارزش یک آیفون به طور متوسط به ۶۰ درصد کمتر از زمان عرضه می‌رسد. سامسونگ با ۶۴ درصد کاهش ارزش گوشی پس از یک سال و ۷۷ درصد کاهش پس از ۲ سال در رتبه بعدی قرار دارد. مدل‌های وان پلاس پس از ۱۲ ماه و ۲۴ ماه به ترتیب ۶۹ درصد و ۷۸ درصد کاهش قیمت دارند.

کاهش قیمت گوشی به تفکیک مدل

گوشی‌های پیکسل، حداقل قبل از عرضه مدل‌های جدید، پس از یک سال به طور متوسط ۶۵ درصد و پس از دو سال کاهش ۸۳ درصدی را تجربه کردند. از طرفی مدل‌های هوآوی سه چهارم ارزش اولیه خود را پس از ۱۲ ماه از عرضه از دست دادند و کاهش قیمت آن‌ها با گذشت ۲۴ ماه به ۸۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدل‌های ۵G آیفون با گذشت زمان ارزش خود را بهتر حفظ می‌کنند. آیفون ۱۲ پرو، یکی از اولین مدل‌های آیفون با فناوری ۵G، پس از شش ماه اول تنها ۳۲ درصد از دست داد. برای مقایسه باید بدانید که گوشی Galaxy S۱۰، ۵G سامسونگ در همین بازه زمانی کاهش ارزش ۵۵ درصدی را تجربه کرد.

نکته جالب در این گزارش این است که گوشی‌های گران‌تر با قیمت ۶۰۰ پوند و بالاتر (۸۲۱ دلار آمریکا) درصد بیشتری از ارزش خود را با گذشت زمان حفظ می‌کنند.

دیدگاه / پاسخ