حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
معاون اداره صمت اصفهان تقاضای روغن دیزل با میزان تولید و عرضه آن همخوانی ندارد

معاون اداره صمت اصفهان تقاضای روغن دیزل با میزان تولید و عرضه آن همخوانی ندارد

اسماعیل نادری با اشاره به مشکل کمبود روغن موتور دیزل برای کامیون‌داران، افزود: قیمت گذاری روغن دیزل بر عهده سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است اما واحدهای تولید کننده این روغن‌ها معتقدند که قیمت تمام شده روغن دیزل بیشتر از قیمت‌گذاری کنونی است.

وی ادامه داد: تا کنون جلسه‌های مداومی با حضور اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های تولید کنندگان روغن دیزل در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت رگزار شده است تا قیمت تمام شده این نوع روغن دیزل تثبیت شود و تولید آن افزایش پیدا کند.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت و توان کارخانه تولید روغن دیزل در این استان بخشی از تقاضای به حق رانندگان اجابت شد و در زمان حاضر در تلاشیم که روغن موتور دیزل در پایانه امیر کبیر اصفهان و دیگر نمایندگی ها در شهرستان ها به دست رانندگان برسد.

نادری خاطرنشان کرد: هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تولید روغن صنعتی و روغن خودروهای سبک در اصفهان وجود ندارد و تولید این نوع روغن در استان و کشور به وفور انجام می‌شود و عرضه آن بیش از تقاضاست.  

در روزهای گذشته کمبود عرضه روغن موتور دیزل کامیون ها مشکلاتی را برای رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر در استان اصفهان ایجاد کرده است.

بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند.
۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۳۱ پایانه حمل مسافر، ۱۲ مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۵۴ مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان وجود دارد.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

دیدگاه / پاسخ