حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
معاون عمرانی استاندار نیروگاه‌های با سوخت مازوت در اصفهان باید از فیلتراسیون استفاده کنند

معاون عمرانی استاندار نیروگاه‌های با سوخت مازوت در اصفهان باید از فیلتراسیون استفاده کنند

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا: مهران زینلیان  روز چهارشنبه در باره مباحث طرح شده در  کارگروه فرعی کاهش آلودگی هوای استان اصفهان گفت : شرکت پخش  وزارت نفت موظف است از شهریور سال آینده به منظور تامین سوخت استاندارد برای  عرضه  گازوییل یورو۴ در اصفهان  اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد:  با توجه به اینکه میزان تبخیر بنزین در جایگاه های سوخت بنزین یک عدد قابل توجهی است لذا نصب سامانه کهاب(کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین ) که هدف کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوختگیری را دارد ،لازم الاجراست و قرار شد در جهت کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی اقتصادی اقدام شود.

زینلیان گفت: جدی گرفتن معاینه فنی خودرو توسط شهرداری اصفهان و ایجاد طرح زوج و فرد در رینگ دوم و سوم و بسترسازی آن و نیز پیام های هشدار دهنده و ارسال اخذ جریمه از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص تکالیف شرکت گاز و  توجه به کاهش تولید گاز در پیک مصرف موجب شده است که  چرخه سوخت مورد نیاز توسط شرکت گاز با کمک شرکت ملی پخش نفت انجام شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان همچنین با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی بیان داشت: شهرداری باید بررسی لازم را انجام دهد و  از اعتبار موجود ناشی از عوارض آلایندگی صنایع که  دولت پرداخت می کند برای کاهش آلودگی هوا  استفاده کند.

کارگروه فرعی کاهش آلودگی هوا استان اصفهان با دبیری  سازمان حفاظت  محیط زیست و مسوولیت استانداری برگزار می شود

دیدگاه / پاسخ