حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
معرفی بهترین گوشی‌ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی

معرفی بهترین گوشی‌ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی

 به نظر شما بهترین گوشی از نظر باتری کدام مدل است و قوی‌ترین باتری گوشی را چه برندی دارد؟ شاید همه شما در هنگام خرید گوشی موبایل راجع به پاسخ این سؤالات تحقیق کرده‌اید. در این گزارش به مواردی که می‌تواند در مصرف شارژ و باتری مؤثر باشد، اشاره می‌کنیم. پس در ادامه راهنمای خرید بهترین گوشی از نظر باتری ما را همراهی کنید.

در ابتدا قصد داریم به شما مدل‌هایی را معرفی کنیم که در تست استقامت باتری عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده‌اند. در حقیقت اینکه یک گوشی‌ توانسته در این لیست قرار بگیرد، به این معناست که اگر بخواهید تمام روز از آن کار بکشید، ماندگاری شارژ مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی اگر یک گوشی بتواند در استفاده سنگین حدود ۱۱ ساعت هم دوام آورد، به این معنی است که در استفاده عادی کاربران بیش از یک روز ماندگاری شارژ هم ارائه می‌کند.

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری

اگرچه برخی از محصولات این برند در بخش بهترین مدل‌ها با باتری ۷ هزار و ۶ هزار قرار گرفته‌اند، اما چند مدل از محصولات این برند توانسته‌اند با باتری ۵ هزار میلی‌آمپری امتیاز بالایی را در تست استقامت باتری بدست آورند که آنها را در این بخش نام خواهیم برد.

 

Galaxy A۲۴ ۴G؛ بهترین گوشی‌های میان رده از نظر باتری در کلاس اقتصادی‌ها

اصلی‌ترین عاملی که باعث شده گوشی A۲۴ را در لیست بهترین گوشی از لحاظ باتری جای دهیم، میزان استقامت باتری آن‌ست که در بالاترین حالت به ۱۴۱ ساعت می‌رسد. اگرچه این مدل هم مانند بسیاری از گوشی‌های دیگر بازار از یک باتری ۵ هزار بهره برده، اما تراشه کم مصرف آن باعث شده تا در تمام تست‌های مربوط به باتری تحت تاثیرمان قرار دهد و به عنوان بهترین گوشی میان رده از لحاط باتری بدرخشد.

 

Galaxy A۳۴

سامسونگ A۳۴ هم مانند مدل نسل قبلی خود مجهز به یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپریست، اما دلیلی که این گوشی به عنوان بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری بهتر از مدل پیشین خود عمل کرده، تراشه کم مصرف آن است. جالب است بدانید که استقامت باتری این مدل به ۱۳۳ ساعت رسیده که واقعاً برای این محصول فوق‌العاده‌ست.

برای پر کردن ۵۰ درصد اولیه آن اگر به آداپتور ۲۵ وات دسترسی داشته باشید، باید حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید.

 

Galaxy S۲۳ Ultra

پرچمداران به ندرت در لیست قوی‌ترین باتری گوشی جای می‌گیرند. به خصوص وقتی صحبت از گوشی‌های اندرویدی به میان می‌آید؛ بنابراین این مدل را می‌توان یکی از آنهایی نام برد که در تمام زمینه‌ها عالی عمل می‌کند. اگر به دنبال بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری و دوربین می‌گردید، این گوشی یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

 شما با خرید این مدل، دستگاهی با ظرفیت ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت خواهید داشت. اگر بخواهید پشت سر هم بی‌وقفه فیلم ببینید، اس ۲۳ اولترا تا حدود ۲۳ ساعت و ۳۰ دقیقه شما را همراهی خواهد کرد که واقعاً برای بهترین گوشی سامسونگ که از نمایشگری بسیار باکیفیت بهره برده، مقدار قابل توجهی است.

 

Galaxy A۵۴

زمانی که نرخ‌نوسازی را به جای حالت تطبیقی بر روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید، با بیشترین ماندگاری شارژ می‌توانید از این مدل استفاده کنید. حال خبر خوب دیگر این است که حتی اگر بخواهید از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی هم استفاده کنید، همچنان ماندگاری شارژ در مقایسه با بسیاری از محصولات میان رده خوب خواهد بود.

اگر بی‌وقفه بخواهید در فضای اینترنت گشت و گذار کنید، به مدت ۱۷ ساعت و ۵۵ دقیقه شما را همراهی خواهد کرد. این محصول علاوه‌بر باتری، در بخش‌های دیگر هم خوب عمل کرده که به همین دلیل آن را برای خرید بهترین گوشی از نظر باتری و دوربین به شما پیشنهاد می‌کنیم. با شارژر ۲۵ واتی، حدود یک ساعت زمان می‌برد تا ۰ تا ۱۰۰ باتری پر شود.

بهترین گوشی آیفون از نظر باتری

حقیقتاً عنوان قوی‌ترین باتری گوشی متعلق یه آیفون ۱۴ پرومکس است که به دلیل مجهز بودن به تراشه ۴ نانومتری A۱۶ Bionic در بین آیفون‌ها بیشترین ماندگاری شارژ را عرضه می‌کند. با این حال اگر به دنبال بهترین گوشی آیفون در بین سری ۱۳ آیفون هستید، سری ۱۳ و ۱۴ این برند در زمینه ماندگاری شارژ هم بسیار خوب عمل کرده‌اند.

 

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری

در حال حاضر شیائومی از جمله برندهایی هست که تمرکز زیادی روی ارتقای سرعت شارژ داشته از این رو می‌توانید مدل‌های زیادی از این برند را ببینید که سرعت شارژ فوق‌العاده‌ای دارند. مدل‌هایی مثل شیائومی ۱۲ تی و ۱۲ تی پرو از جمله همین مدل‌ها هستند.

Redmi Note 11s

Redmi Note ۱۱s از یک باتری حجیم ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره برده که استقامت باتری آن در بیشترین حالت به ۱۳۳ ساعت می‌رسد. سرعت شارژ این مدل ۳۳ وات بوده که صفر تا ۵۹ درصد آن در مدت ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. برای اینکه صفر درصد باتری را به ۱۰۰ درصد برسانید هم ۶۲ دقیقه زمان لازم دارید.

 

Redmi Note ۱۱

تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ موردی نیست که بگوییم قدرت بالایی دارد، اما وقتی صحبت از مصرف انرژی می‌شود، یکی از کم‌مصرف‌ترین‌ها در بین رقیبان خود است. باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی این مدل استقامت ۱۲۶ ساعته را از خود نشان داده که در حالت استندبای مدت زمان قابل‌توجهی است.

در هر سه بخش تماس، تماشای فیلم و وب‌گردی، ماندگاری شارژ خوبی را عرضه می‌کند. سرعت شارژ این محصول در حداکثرترین حالت ممکن به ۳۳ وات می‌رسد که این یعنی فول‌شارژ شدن آن حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

 

Redmi Note ۱۲ ۴G

داشتن باتری ۵ هزار میلی‌آمپری این روزها جزو موارد معمولی به حساب می‌آید و همانطور هم که در این گزارش می‌بینید، اغلب موارد ذکر شده این حجم از ظرفیت باتری را دارند. نکته‌ای که ماندگاری شارژ این محصول را بالا برده، تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ است.

به غیر از استقامت بالای باتری در حالت استندبای، نکته حائز اهمیت دیگر ماندگاری شارژ در زمینه فیلم دیدن است که تماشای بی‌وقفه ویدئو در مدت ۲۹ ساعت و ۳۲ دقیقه، باتری Redmi Note ۱۲ ۴G را به قوی‌ترین باتری موبایل تبدیل کرده است.

این محصول از سرعت شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند که با آن در مدت ۳۰ دقیقه، حدود ۵۵ درصد از باتری شارژ می‌شود و شارژ کامل آن هم به مدت یک ساعت و ۱۱ دقیقه زمان نیاز دارد.

بهترین گوشی از نظر باتری در برند پوکو

در بین محصولات پوکو، معمولاً نکته جذاب به بخش سخت‌افزار ختم می‌شود. با این حال اگر قصد خرید بهترین گوشی از نظر باطری از این برند را دارید، به محصولاتی که در ادامه نام می‌بریم، توجه کنید.

 

Poco M۵S

این محصول هم مانند اکثر مدل‌های بازار از باتری ۵ هزار میلی‌آمپری بهره برده، اما نکته‌ای که باعث شده آن را در لیست معرفی قوی‌ترین باتری گوشی جای دهیم، استقامت بالای باتری آن است. این محصول در تمام تست‌های وب گردی، تماس گرفتن و تماشای فیلم، ارائه شارژ بالایی را نشان داد.

در حالت استندبای بعد از گذشت هر ۶ ساعت تنها یک درصد از شارژ باتری این محصول مصرف خواهد شد که همین موضوع میزان استقامت باتری را به مقدار قابل‌توجهی افزایش داده است. این محصول همچنین از سرعت شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند که به سبب آن در عرض ۳۰ دقیقه، ۶۴ درصد اولیه آن شارژ می‌شود.

 

Poco F۵

پوکو F۵ مجهز به ظرفیت ۵ هزار میلی‌آمپر بوده که به دلیل مجهز بودن به چیپست کم مصرف استقامت باتری آن به ۱۱۸ ساعت رسیده است. نکته‌ای که در مورد باتری این محصول توجه ما را به خود جلب کرده، این است که به طور مداوم اگر با Poco F۵ فیلم ببینید، تا ۲۰ ساعت و ۱۹ دقیقه همراه شما خواهد بود و سپس نیاز به شارژ شدن دارد.

این گوشی با ظرفیت باتری بالا از فست شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند که این مشخصه و میزان ماندگاری شارژ، آن را در لیست بهترین گوشی از نظر باتری قرار داده است. در طول ۱۵ دقیقه، شارژ باتری به ۴۸ درصد می‌رسد و اگر ۱۵ دقیقه دیگر هم منتظر بمانید به حدود ۸۳ درصد خواهد رسید.

گوشی با باتری ۶ هزار

از آنجایی که دیدن گوشی باتری ۶ هزار در بین محصولات اندرویدی چیز عجیبی نیست، در بین محصولات جدیدتر هم می‌توانید این حجم از باتری را پیدا کنید. در این بخش چند مدل از گوشی‌های با باتری ۶ هزار را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

Galaxy M۱۴

با اینکه در برند سامسونگ برخلاف برندهای شیائومی و هوآوی، فست شارژ سریع کمتر به چشم می‌خورد، اما سری ام سامسونگ همان مدل‌هایی هستند که به عنوان بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر باتری و علی‌الخصوص ظرفیت درخشیده‌اند.

M۱۴ سامسونگ به عنوان گوشی با باتری ۶ هزار در سال ۲۰۲۳ عرضه شده و هر نسخه‌ای از آن را که خریداری کنید، با ظرفیت باتری ۶ هزار میلی‌آمپری همراه خواهد بود.

 

Huawei nova Y۷۰ Plus

این گوشی جدید هواوی به باتری حجیم ۶ هزار میلی‌آمپری مجهز شده که شاید با توجه به اندازه ۶.۷۵ اینچی نمایشگر، فکر کنید مصرف شارژ بالایی دارد، اما پنل بکار گرفته شده از نوع IPS است و مصرف بهینه‌ای دارد و می‌تواند از طول عمر بالای باتری خیالتان راحت باشد. این باتری از فست شارژ ۲۲.۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند تا فول شارژ شدن آن زمان زیادی نگیرد.

گوشی با باتری ۷ هزار میلی آمپر

اگر هدف شما پیدا کردن بیشترین ظرفیت باتری گوشی است، حتی بین گوشی‌های هوشمند، محصولاتی با ظرفیت باتری ۷ هزار میلی‌آمپر ساعتی هم دیده می‌شود. اگرچه نام بیشتر این مدل‌ها کمتر به گوشمان خورده، اما جالب است بدانید که برخی از محصولات سامسونگ در دسته گوشی با باتری ۷ هزار میلی آمپر قرار می‌گیرند که ما در این بین قرارست دو مدل از آنها را به شما معرفی کنیم.

 

Huawei Enjoy ۶۰X

این محصول در سال ۲۰۲۳ عرضه شده و به عنوان گوشی با باتری ۷ هزار میلی آمپر از برند هوآوی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن باتری با ظرفیت ۷ هزار میلی‌آمپر ماندگاری شارژ بالایی را ارائه می‌کند. حتی تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ که در این محصول بکار رفته هم مصرف انرژی کمی دارد و همه چیز دست در دست هم داده‌اند تا Huawei Enjoy ۶۰X خود را به عنوان یک گوشی با بهترین باتری نشان دهد.

Galaxy M۵۱

Galaxy M۵۱ با سرعت شارژ ۲۵ وات، حدوداً ۲ ساعت زمان می‌برد تا بتوانید این مدل را فول‌شارژ کنید.

چرا خرید بهترین گوشی از لحاظ باتری مهم است و باید به آن توجه کرد؟

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد ما باید گوشی‌هایی با باتری بزرگ را در اختیار داشته باشیم. برای مثال اگر شما کاربری هستید که وقت زیادی را صرف کار با گوشی خود می‌کنید یا محیط کار شما به گونه‌ای است که دسترسی آسانی به یک پورت شارژ یا پریز برق ندارید، در هر صورت یک گوشی با باتری بزرگ می‌تواند کمک حال شما باشد. در اصل، هدف شرکت‌های سازنده از ارائه گوشی‌هایی با باتری بزرگ این بوده که کاربران در طول روز نیاز به شارژ مجدد نداشته باشند.

دیدگاه / پاسخ