حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
مقایسه گوشی های ریلمی narzo 30 و narzo 50i

مقایسه گوشی های ریلمی narzo 30 و narzo 50i

مقایسه گوشی های ریلمی narzo 30 و narzo 50i

ریمی جزو برندهای چینی است که به تازگی در بازار ایران نیز محصولات آن به چشم می‌خورد. پیش از آنکه برند ریلمی به بازار عرضه شود، بسیاری این برند را با محصولات OPPO می‌شناختند. در حال حاضر ریلمی را می‌توان رقیب سرسخت برندهای پرطرفداری همانند شیائومی، هواوی و حتی سامسونگ دانست. اگر قصد خرید مدل‌های مرغوب و باکیفیت ریلمی یا به نوعی میان‌رده‌های آن را داشته باشید، به احتمال زیاد انتخاب شما محدود به مدل‌های نارزو 30 و نارزو 50i خواهد شد. به نظرتان با توجه به قیمت این دو گوشی، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا مدل نارزو 50 چون بعد از نارزو 30 عرضه شده است، دارای کیفیت بهتری خواهد بود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید تفاوت واقعی بین این دو گوشی ریلمی را بهتر درک کنید.

مقایسه گوشی های ریلمی narzo 30 و narzo 50i از نظر ظاهری

در اولین گام چشمان به ابعاد این دو گوشی می‌خورد. پس باید ابعاد آن را با هم مقایسه کنیم. از نظر ابعاد تفاوت چندانی بین این دو گوشی وجود ندارد؛ اما می‌توان گفت که گوشی نارزو 50i حدود 1 میلی‌متر نازک‌تر است و حدود 2 گرم وزن بیشتری دارد. در هر دو گوشی از رویه شیشه‌ای، قاب و فریم پلاستیکی استفاده کرده‌اند. هر دو گوشی ظاهری زیبا و طراحی ظریف و دوست‌داشتنی دارند.

مقایسه گوشی های ریلمی narzo 30 و narzo 50i از نظر صفحه نمایشگر

هرچه صفحه نمایشگر کیفیت بهتری داشته باشد، کاربر لذت بیشتری از کار کردن با گوشی خواهد برد. در هر دو گوشی از صفحه نمایشگر IPLS LCD  استفاده کرده‌اند. گوشی نارزو 30 از نرخ نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. از نظر روشنایی صفحه، گوشی نارزو 30 عملکرد بهتری دارد و حدود 180 نیت نور بیشتری را به کاربر ارائه می‌کند. ابعاد صفحه نمایشگر هر دو گوشی دقیقاً یکسان است و از این نظر تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته وقتی که صحبت از تراکم پیکسلی و رزولوشن تصویر به میان می‌آید، تفاوتی فاحش بروز پیدا می‌کند.

گوشی ریلمی نارزو 30 دارای 405 تراکم پیکسلی و رزولوشن تصویر 1080 در 2400 پیکسل است. در حالی که گوشی نارزو 50i فقط از رزولوشن 720 در 1600 پیکسلی پشتیبانی می‌کند و دارای 270 تراکم پیکسلی است. پس می‌توان گفت که کیفیت تصویر نارزو 30 به‌مراتب از مدل Narzo 50i بهتر است.

مقایسه گوشی های ریلمی narzo 30 و narzo 50i از نظر پردازنده

 

در گوشی نارزو 30 از تراشه MediatekHelio G95 (12 nm) استفاده شده است که تراشه بسیار قدرتمندی به حساب می‌آید. این تراشه عملکردی به‌مراتب بهتر از تراشه اورجینال نارزو 50 آی دارد. از نظر پردازنده نیز باید بدانید که هر دو گوشی از پردازنده‌های 8 هسته‌ای استفاده می‌کنند؛ اما سرعت پردازش و پاسخ پردازنده مرکزی Narzo 30 به‌مراتب از ریلمی نارزو 50i بیشتر است.

وقتی صحبت از پردازنده گرافیکی به میان می‌آید، متوجه می‌شوید که در گوشی ریلمی نارزو 30 از پردازنده قدرتمند Mali G76 MC4 استفاده کرده‌اند. در حالی که نارزو50A  به پردازنده گرافیکی IMG8322 مجهز شده است. در اصل می‌توان گفت که از نظر پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و البته تراشه اصلی، این دو گوشی قابل قیاس نیستند و نارزو 30 عملکردی به‌مراتب بهتر دارد.

مقایسه گوشی های ریلمی narzo 30 و narzo 50i از نظر حافظه

 

گوشی نارزو 30 در مدل‌های 64 گیگ رم 4، 64 گیگ رم 6، 128 گیگ رم 4 و 128 گیگ رم 6 به بازار عرضه می‌شود. در حالی که نارزو 50i فقط در مدل‌های 32 گیگ رم 2 و 64 گیگ رم 4 به بازار عرضه می‌شود. پس در صورتی که به سرعت و فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، فقط باید مدل نارزو 30 را انتخاب کنید.

مقایسه گوشی های ریلمی narzo 30 و narzo 50i از نظر دوربین

دوربین نارزو 30 و نارزو 50i را اصلاً نمی‌توان با هم مقایسه کرد. گوشی نارزو 30 به لنز 48 مگاپیکسلی واید مجهز شده است. این در حالی است که برند ریلمی فقط از دوربین 8 مگاپیکسلی واید در گوشی نارزو 50 آی استفاده کرده است. این موضوع بسیاری از کاربران را ناامید می‌کند در حقیقت اصلاً نباید انتظاری از دوربین این گوشی داشته باشید.

مقایسه گوشی های ریلمی narzo 30 و narzo 50i از نظر باتری

از نظر باتری هر دو گوشی عملکرد یکسانی دارند. در اصل هر دو مدل مجهز به باتری‌های 5 هزار میلی‌آمپری قدرتمند هستند؛ اما تفاوت در نوع و سیستم شارژ مشخص می‌شود. در گوشی نارزو 30 می‌توانید از تکنولوژی شارژ سریع 30 واتی بهره‌مند شوید. این شارژر می‌تواند در عرض 1 ساعت گوشی موبایل را به صورت 100 درصد شارژ کند. در حالی که شارژر مدل نارزو 50 آی یک شارژر معمولی است.

جمع‌بندی

به‌صورت کلی از نظر عملکرد اصلاً نمی‌توان این دو گوشی را با هم مقایسه کرد. به وضوح مشخص است که گوشی نارزو 30 عملکردی به‌مراتب بهتر از گوشی نارزو 50 آی دارد. البته باید قیمت گوشی را در نظر گرفت و توجه داشت که گوشی نارزو 50 آی برای چه مقاصدی طراحی شده است. در اصل گوشی نارزو 50 آی برای افرادی که به‌دنبال گوشی اقتصادی ساده برای مصارف روزانه هستند طراحی شده است. پس اگر به‌دنبال عملکرد هستید، باید گوشی نارزو 30 را انتخاب کنید و برای مصارف روزانه بسیار ساده و خرید اقتصادی، نارزو 50 آی را انتخاب نمایید.

دیدگاه / پاسخ