حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
بی میلی جوانان اصفهان به رشته‌های فنی/ اتباغ افغانستانی مشاغل فنی را قبضه کردند

بی میلی جوانان اصفهان به رشته‌های فنی/ اتباغ افغانستانی مشاغل فنی را قبضه کردند

مدير دانشگاه علمي - كاربردي اصفهان گفت: امروز شاهد بی میلی جوانان اصفهان به رشته های فنی در حالی هستیم که مشاغل فنی توسط اتباغ افغانستانی قبضه شده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بهزاد رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروزه بیشتر امور ساختمانی و کارهای فنی بدست اتباغ افغانستانی انجام میشود زیرا که برای یک جوان اصفهان و خانواده‌هایشان کسر شان شمرده میشود.

وی با بیان اینکه حقوق یکروزه یک استادکار گچ کار بالغ بر یک میلیون تومان است و این در حالی که با حجم عظیمی از جوانان ایرانی بیکار مواجهیم، اضافه کرد: استادکارماهرکاشی کار، گج کار، مکانیک و سایر مشاغل فنی را نداریم و همه بدنبال شغلی پشت میز نشینی هستند.

 مدير دانشگاه علمي - كاربردي اصفهان ادامه داد: در 4 سال گذشته تمام دانشگاه های علمی کاربردی که صرفا به مدرک گرایی گرایش پیدا کرده بودند را حذف کردیم و با کوچک سازی بدنه دانشگاه در جهت کیفی سازی قدم برداشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید در یک شهر صنعتی و نیاز روز بازار به متخصصین فنی، دانشگاه های علمی کاربردی به سمت رشته های فرهنگ و هنری سوق پیدا کرده اند، افزود: صنعت و هنر از هم جدا نیست  همانطور که بخش عظیمی از صنعت چاپ را هنر تشکیل میدهد.

رضایی بازار مسگرها را یک هنر و افتخار ملی و صنعتی بی نظیر در اصفهان خواند و افزود: اصفهان قبل از اینکه یک شهر صنعتی باشد یک شهر فرهنگی و هنری است و پایه صنعتی آنهم در لوای چهره فرهنگ و هنری آن رخداده است.

وی با بیان اینکه دلیل شکل گیری صنایع در اصفهان، مسائل سیاسی و جنگ بوده است، ادامه داد: در شرایط عادی نباید ذوب آهن، فولاد مبارکه و پتروشیمی در این شهر راه اندازی میشد و در کشورهای اروپایی و حتی ایتالیا که پایه این ایده را در اصفهان شکل داد صنایع را در کنار آب ایجاد کرد که صادرات آن توسط کشتی صورت بگیرد.

مدير دانشگاه علمي - كاربردي اصفهان گفت: عدم رعایت اخلاق در کار، نداشتن عزت در کار و نبود تعریف مشخص از مشاغل از چالش های روز بازار کار امروز است.

وی با اشاره به اینکه آشنایی خانواده و جوانان به نیازهای شغلی روز جامعه یک ضرورت است که هم بتوانند اقتصاد خانواده را بچرخانند و هم عامل رونق اقتصادی جامعه شود، اضافه کرد: در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات بشدت نیاز داریم اما متخصص نداریم.

دیدگاه / پاسخ