حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
نظارت بر جایگاه‌های سوخت اصفهان تشدید می‌شود

نظارت بر جایگاه‌های سوخت اصفهان تشدید می‌شود

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا عبدالله گیتی‌منش، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان اظهار کرد: میزان مصرف بنزین (معمولی، یورو و سوپر) در استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۳ درصد افزایش یافت بنابراین اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از افزایش مصرف، ضروری است.
وی با بیان اینکه تا کنون روش های مختلفی برای این موضوع بررسی شده است، اظهار داشت: فرهنگ سازی و آموزش یکی از اساسی ترین روش ها برای تغییر رفتار مصرف‌کننده و مدیریت مصرف سوخت به ویژه بنزین و نفت‌گاز است.
گیتی‌منش با اشاره به اینکه مصرف نفت‌گاز (گازوییل) نیز در استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹.۱ درصدی داشته است، اضافه کرد: با توجه به اینکه سفرهای پایان تابستان و شهریور را در پیش رو داریم باید تلاش کنیم تا از اوج مصرف سوخت در این برهه زمانی به خوبی عبور کنیم.
وی با بیان اینکه با ورود به ماه مهر، تراز تولید و مصرف بنزین، کمی متعادل‌تر خواهد شد، تصریح کرد: در اصفهان نگرانی چندانی برای تامین سوخت بدلیل همجواری با پالایشگاه وجود ندارد اما ممکن است برخی مناطق کشور با کمبودهایی مواجه شوند بهمین دلیل مدیریت بهینه مصرف سوخت ضروری است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان  با تاکید بر اینکه تغییر رفتار مصرف کنندگان سوخت به سیاست‌های کلان در کشور بستگی دارد، گفت: پارسال به دلیل محدودیت های دوران کرونا، حجم سفرها و مصرف سوخت کمتر از امسال بود بنابراین لازم است در سال‌جاری راهبردهای کارآمدی برای مدیریت و کنترل پایش روزانه میزان برداشت فراورده های نفتی در پیش گرفته شود.
گیتی منش با تاکید بر اینکه اکنون هیچ مشکلی برای توزیع بنزین در جایگاه های سوخت اصفهان نداریم، افزود: در روزهای اخیر جلسه هایی بمنظور تجزیه و تحلیل مدیریت و پایش مصرف سوخت در استان برگزار شد و راهکارهای کاربردی مورد بررسی قرار گرفت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: میزان مصرف نفت سفید و نفت‌کوره (مازوت) در استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۸.۴ و ۲۶.۲ کاهش یافته است.

دیدگاه / پاسخ