حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
همه چیز درباره خیابان ستارخان تهران

همه چیز درباره خیابان ستارخان تهران

ستارخان از جمله محله‌‏های قدیمی شمال غرب تهران و پر رفت‌وآمد بوده و به داشتن رستوران‌های متنوع هم معروف است. ستارخان در مجاورت منطقهٔ صادقیه قرار گرفته و از سمت غرب به بزرگراه یادگار امام، از شرق به بزرگراه شهید چمران، از جنوب به خیابان آزادی و از شمال به بزرگراه جلال آل‌احمد متنهی می‌‏شود. محلهٔ ستارخان امکانات زیادی از جمله بازار خرید و فروش، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، رستوران‏‌های متعدد و دسترسی مناسب به وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون مترو، اتوبوس و تاکسی دارد و با توجه به امکانات محدودهٔ ستارخان، خرید خانه و آپارتمان در ستارخان رشد تصاعدی دارد. بهترین گزینه کلیک بر روی لینک روبه‌رو خرید خانه در دیوار ستارخان است. با توجه به موردهایی که در سایت دیوار برایتان یافت می‌شود، می‌توانید گزینه‌های زیادی برای انتخاب داشته باشید. 

بافت محله ستارخان

 

بافت خانه‌‏های محلهٔ ستارخان به دلیل رعایت اصول کامل شهرسازی، فرسوده نشده و کاملا بافت و ساختار گذشته را حفظ کرده است. محلهٔ ستارخان مانند شاه‌‏راهی است که از طریق آن می‌‏توان به شرق و غرب تهران دسترسی داشت. در محله ستارخان ترکیب خانه‏‌های ویلایی و آپارتمان‌‏های نقلی و نوساز در کنار هم قرار گرفته‌‏اند و زیبایی محله را دو چندان کرده‌اند. همچنین همواره در این محدودهٔ، ترکیبی از خیابان‌‏های خلوت و شلوغ به چشم می‌‏‏خورد. مجتمع مسکونی ستارخان و برج‌‏های سه‏‌گانه جزء ساختمان‏‌ها و طرح‏‌های قدیمی محلهٔ ستارخان هستند که همچنان زیبایی و سرزندگی خود را حفظ کرده اند.

معرفی بیمارستان در ستارخان

ستارخان دسترسی خوب و مناسبی به مراکز درمانی و بیمارستان دارد. مهم‌ترین مرکز درمانی این منطقه، بیمارستان رسول اکرم است. بیمارستان رسول اکرم در ستارخان، خیابان نیایش، نبش خیابان منصوری واقع شده و از بخش‌های درمانی که در این بیمارستان وجود دارد می‌توان به بخش قلب، بخش غدد، نوار قلب، ریه، داخلی، عمومی، عفونی، روماتولوژی، تغذیه، گوارش، ارولوژی، جراحی عروق، جراحی کولورکتال، جراحی پلاستیک و اطفال، ارتوپدی، روانشناسی و بخش اطفال اشاره کرد. این مجموعه درمانی با ظرفیت ۸۶۰ تخت توانسته به سرعت پیشرفت کرده و خدمات ارزنده‌ای را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار دهد. از دیگر مراکز درمانی ستارخان می‌توان درمانگاه‌ عمار، کلینیک‌ دندانپزشکی ستارخان، درمانگاه پزشکی جوان، کلینیک پزشکی زنان، درمانگاه ارتوپدی طب نادر، درمانگاه فیزیوتراپی توان افزا، رادیولوژی و سونوگرافی آلستوم، کلینیک دندانپزشکی مهرگان، آزمایشگاه تشخیص طب بهشت آیین و داروخانه‌ها (آلستوم، پرسپولیس، افشین، ستارخان، دکتر متولی)، درمانگاه دریانی‌ها، درمانگاه پارت و درمانگاه سفیران را نام برد. 

رستوران‌های ستارخان

هر کسی که یک بار گذرش به ستارخان افتاده باشد، ستارخان را با انواع غذاها و رستوران‌های باکیفیت می‌شناسد. با حضور در خیابان ستارخان، در هر یک قدمی خود انواع و اقسام رستوران‌ها، فست‌فود‌ها و ویتامینه‌های متنوع و معروفی را می‌بینید که هرکدام مشتری‌های ثابت خود را دارند. این منطقه به دلیل داشتن رستوران و فست فودهای درجه یک و با کیفیت، شهرت و طرفداران زیادی دارد. اگر از میدان توحید ستارخان به سمت تقاطع باقرخان بروید، آن قدر غذاها و خوراکی‏‌های رنگارنگ دلبری می‌‏کنند که مطمئنا اگر بار اولتان باشد انتخاب برایتان دشوار بوده و یقینا پاتوق اصلی‌تان برای غذا خوردن، ستارخان می‌شود. در امتداد این خیابان ۵۰۰ متری، انواع غذاها از کله‌پاچه و جگر و آش گرفته تا پیتزا و پاستا‌پنه به چشم می‏‌خورد. برخی از پاتوق‌های غذایی مشهور و معروف این منطقه، عبارتند از: بستنی فروشی نشاط، ساندویچی زاپاتا، شیلا و کلیز، رستوران نشاط، پیتزا گل سرخ و بستنی فروشی بابا رحیم که قدیمی‌ترین بستنی‌فروشی این منطقه است.

مراکز خرید ستارخان

یکی دیگر از عواملی که شهرت و آوازه محلهٔ ستارخان را دوچندان کرده، داشتن مراکز خرید متعدد و متنوع است. در واقع مجاورت منطقه ستارخان با منطقه صادقیه موجب شده دسترسی به مراکز خرید بیشتر و همچنین راحت‌تر شود. برای مثال فروشگاه شهروند و میدان تره بار صادقیه در خیابان خسرو و حوالی محله ستارخان قرار دارد. از مهم‌ترین بازارهای این منطقه، بازار بزرگ سنتی ستارخان است. بازار بزرگ سنتی در ستارخان و زیر پل یادگار امام واقع شده و جزء مراکز خرید محبوب این منطقه به شمار می‌آید. بازارچه سنتی دارای ۳۰۰ واحد تجاری در دو طبقه است. در این مرکز انواع کالاهایی چون؛ پوشاک، کیف، کفش، جواهرات، فرش، صنایع دستی، با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود. بازار بزرگ سنتی ستارخان با وجود امکاناتی چون؛ پارکینگ، کارواش، سرویس بهداشتی، رستوران و کافه توانسته شرایط مناسبی را برای مردم فراهم کند. همچنین مجتمع تجاری توحید، واقع در خیابان کاشانی یکی دیگر از مراکز خرید این منطقه است. منطقه ستارخان بورس لوازم روشنایی است و به دلیل عواملی چون تنوع فروشگاه، قیمت مناسب کالاها و... یکی از مهم‌ترین مراکز خرید لوستر، آباژور و سایر تجهیزات روشنایی به حساب می‌آید.

 

امکانات آموزشی منطقه ستارخان

محله ستارخان از نظر مراکز آموزشی سطح خوبی دارد. دبستان پسرانه ۱۳ رجب، دبستان پسرانه دولتی فطرت، دبستان دخترانه دولتی ۱۲ فروردین، دبستان تلاشگران، هنرستان شهید باهنر، دبیرستان دخترانه دولتی طاهره، دبیرستان نمونه دولتی فرزانگان و کانون زبان ایرانمهر، مجتمع آموزشی پژوهشگران و... از جمله مراکز آموزشی خوب منطقه ستارخان محسوب می‌شوند.

دیدگاه / پاسخ