حالت شب
  • Monday, 22 April 2024
آب سرد بهترین روش درمان سوختگی است/ تاول های سوختگی را نترکونید

تماشاچی ها و عابرین پیاده بیشتر در معرض آسیب حوادث چهارشنبه آخر سال هستند

مسئول واحد آموزش اورژانس استان اصفهان:

آب سرد بهترین روش درمان سوختگی است/ تاول های سوختگی را نترکونید

مسئول واحد آموزش اورژانس استان اصفهان گفت: بر خلاف اعتقاد عموم جامعه که به محض دیدن سوختگی از خمیر دندان، پماد و روغن استفاده می کنند اما باید دانست که حرارت را در بدن مصدوم نگه می دارد و از خروج آن جلوگیری می کند به این صورت که آب سرد بهترین روش درمان سوختگی است و لازم که محل سوختگی را خنک نگه داشت و از آسیب به لایه های زیرین پوست جلوگیری کرد.
به گزارش خبرنگار باخبرباش، مرتضی قادری با نزدیک شدن به چهارشنبه سوری خبر از هشدارها و توصیه ها به مردم داد و  افزود: علی رغم تمام توصیه های انجام شده 49 نفر از همشهریان و هم استانی ها دچار سانحه شدند و از این تعداد 35 نفر بستری شدند که 33 نفر مرد و دو زن آسیب دیدند که عمده اسیب های ناشی از سوختگی ها به دست، صورت و چشم بوده است.
وی با بیان اینکه تماشاچی ها و عابرین پیاده بیشتر در معرض آسیب حوادث چهارشنبه آخر سال هستند ،افزود: غالب حوادث چهاشبه سوری منجر به تلفات جانی و نقص عضو می شود و آگاه سازی عموم جامعه به مسائل پیشگیری از حوادث از این جمله است.
مسئول واحد آموزش اورژانس استان اصفهان با اشاره به اینکه لباس های چسبیده به محل سوختگی را سعی در جدا کردن ان نکنید، ادامه داد: زیور آلات مصدوم را بلافاصله بعد از سوختگی از بدن جدا کنید زیرا که باعث التهاب می شود.


بیشتر بخوانید؛

چهارشنبه سوری در شیوع کرونا باید و نبایدها


وی با اشاره به اینکه تاول را دست نزنید زیرا که خود تاول ها به عنوان پانسمان عمل می کند و مانع و سدی برای ورود میکروب ها است و بهتر است تاول ها را نترکونید، اضافه کرد: اگر چشم ها اسیب دیده است را مالش ندهید زیرا که باعث تشدید محل اسیب می شود و از اجسام تیز مثل سوزن و کاغذ برای بیرون آوردن جسم خارجی از چشم نکنید چون باعث شدت جراحات می شود و با 115 برای راهنمایی کمک بگیرید.
قادری گفت: چشم آسیب دیده را با استفاده از گاز تمیز و لیوان یکبار مصرف بسته شود و همراه با آن چشم سالم هم باید پانسمان کنیم زیرا که چشم ها قرینه هم حرکت می کنند و این مسئله باعث می شوداز حرکت بیشتر چشم ها جلوگیری شود و آسیب تشدید نشود.
وی با اعلام اینکه فرم عینک طبی و آفتابی آنقدر قوی نیست که بتوان با عینک به چهارشنبه سوری رفت و تصور کرد چشم ها آسیب نمی بینند، اضافه کرد: چشم ها محل حساس هستند و آسیب به چشم ها بسیار جدی است و اسیب به آن باید فورا به 115 گزارش داد.

دیدگاه / پاسخ