حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
کودکان8 تا 12 ساله در اصفهان کارآفرین میشوند

کودکان8 تا 12 ساله در اصفهان کارآفرین میشوند

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: طرح آموزش یکصد هزار شهروند اصفهانی در حوزه کارآفرینی و توسعه کسب و کار همزمان با روز جهانی کارآفرینی اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، صالح خشوعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اشتغال زایی با کارآفرینی متفاوت است از این حیث که متولی اشتغالزایی دولت است اما بخش خصوصی متولی کارآفرینی است .

وی با بیان اینکه  کارآفرینی پروسه زمان بری است و اینکه بتوان ایده را به عملیاتی کرد باید مراحلی را پشت سر گذاشت در صورتی که در حوزه اشتغالزایی نیاز به صرف مدت زمان زیادی نیست، ادامه داد: در کار افرینی اتفاق نو می افتد اما در اشتغالزایی اینگونه نیست.

رئیس اداره فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از اولویت های 13 گانه شورا، اجرایی کردن اکوسیستم کارآفرینی شهر است که امروز تحقیق یافته است.

خشوعی با تاکید بر اینکه در طرح توان هفت، توسعه کسب و کار را به آموزش های خود اضافه کردیم، گفت: چشم انداز این طرح این گونه بود که ۱۰ به توان هفت و یا ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش را به ۱۰۰ هزار شهروند ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته زیرساخت های این طرح مهیا شد، افزود: طی دو سال گذشته برای اجرای این طرح، حدود ۵۰ رویداد برگزار و حدود ۳۰۰ ساعت آموزشی بر روی سایت قرار گرفت و طی یک ماه گذشته پروژه توان هفت رسما کار خود را آغاز کرده است.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای این طرح، یک کار تیمی است، تصریح کرد: باید توجه داشت که موضوع کارآفرینی مغفول است و زیاد به آن پرداخته نشده بود، اما امروز سایت توان هفت به عنوان یک پروژه مهم در کشور برای توسعه کارآفرینی منحصر به فرد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم در کارآفرینی، فرهنگ کارآفرینی است، تاکید کرد: به طور قطع با تغییر مدیریت شورای شهر و شهرداری این طرح کنار گذاشته نمی شود، چرا که اجرای آن جزو برنامه های کشور است.  

رئیس خانه جوان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه کودکان 8 تا 12 ساله  و نوجوانان 12 تا 18 ساله متناسب با سن آنها آموزش کارآفرینی می بینند، ادامه داد: آموزش ها در قالب  شعر، موسیقی، داستان انجام می گیرد.

فاطمه اکبرزاده با بیان اینکه اصفهان یکی از 5 مدرسه کارآفرین در کشور را راه اندازی کرد، ادامه داد: کودکان و نوجوانان مطابق با الگویی برگرفته از دانشگاه هاروارد آموزش کارآفرینی می بینند.

وی گفت: نیت این پروژه در گام نخست آموزش یکصد هزار شهروند با هدف تامین نیروی انسانی توانمند بوده است.

اکبرزاده با بیان اینکه ارتقا سیستم اقتصادی و کارآفرینی در شهر در گرو تامین نیروی انسانی توانمند است، افزود: این نیروی انسانی محقق نمی شود مگر با آموزش و مهارت های حرفه ای، تا شرایط تسهیل یابد و اصفهان در اکوسیستم کارآفرینی و سرمایه گذاری برای کل کشور معرفی شود.

وی با اشاره به اولویت های این طرح، گفت: تقویت بانک محتوای آموزشی در حوزه کارآفرینی و توسعه کسب و کار، راه انداری باشگاه مشاورین کسب و کار و برگزاری رویدادهای شهری و تولید آموزش برای حمایت از اقشار کم برخوردار از جمله اولویت های این طرح است.

رئیس خانه جوان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان یکی از قالب های اجرایی طرح را وب سایت معرفی کرد و افزود: دومین قالب اجرایی رویدادهای شهری و سومین قالب آموزش به شکل آنلاین است.

وی تاکید کرد: تمام نهادهای دولتی، نیمه دولتی و غیر دولتی همکاران این طرح از ابتدا تاکنون بوده اند و شبکه سازی را با قدرت پیش می برند.

دیدگاه / پاسخ