حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
استاندار اصفهان سهم ۳ درصدی معلولان در استخدام‌ها رعایت شود

استاندار اصفهان سهم ۳ درصدی معلولان در استخدام‌ها رعایت شود

 سیدرضا مرتضوی، روز شنبه در همایش بزرگداشت معلولان در اداره‌کل بهزیستی اصفهان با اشاره به سخنان رییس جمهوری در باره استفاده از ظرفیت قانون اشتغال ۳ درصدی معلولان در آزمون‌های استخدامی کشور افزود: همانگونه که آیت‌الله رییسی به سازمان امور استخدامی کشور تکلیف کردند؛ ما نیز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتظار داریم تا در این زمینه بکوشد.

وی با اشاره به این که شناخت وظایف و مسوولیت در برابر معلولان، وظیفه همگانی است، ادامه داد: همه ما نسبت به یکدیگر از جمله معلولان مسوولیت داریم و باید به بهانه روز بزرگداشت معلولان، عملکرد خود را رصد کنیم و برای آینده نیز برنامه داشته باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولات موردنیاز معلولان توسط افراد دارای معلولیت طراحی و ساخته می شود که همین موضوع اوج توانمندی آنها را نشان می‌دهد و گویای این سخن معروف است که معلولیت محدودیت نیست.

وی افزود: جامعه دارای معلولیت اگر با اتکا به توانایی خود گامی در جهت توانمندسازی و رفع محدودیت‌هایش بردارد به هیچ بن‌بستی نمی‌رسد.

وی با بیان این که وظیفه نخست ما در برابر جامعه دارای معلولیت، ایجاد اشتغال و معیشت است، گفت: مهمترین مساله جامعه معلولان، تامین معیشت و اشتغال آنهاست که اگر برای این دغدغه راهکار داشته باشیم بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی توانجویان گفت: مهارت‌آموزی می‌تواند معلولان را با جامعه هماهنگ کند که در این راستا صنعتگران اصفهان از حضور این قشر در مجموعه‌های خود استقبال می‌کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با فراهم کردن زمینه اشتغال می‌توانیم بستر مهارت‌آموزی معلولان و جذب آنها در عرصه‌های صنعتی را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی، مسکن را از نیازهای اولویت‌دار توانجویان دانست و گفت: ۲ هزار و ۶۸۰ نفر از توانجویان فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که جزو اولویت‌ها هستند.

مرتضوی تاکید کرد: در این راستا باید کمیته و کارگروه مناسب سازی اماکن عمومی بمنظور استفاده معلولان بصورت جدی فعال شود و برای حمایت بیشتر از این کارگروه، شخصاً در برخی جلسات آنها حضور خواهم یافت تا اراده حاکمیت، پشتوانه این کمیته باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اجرای قانون جامع حمایت از معلولان از موارد حائز اهمیت است که اگر مواردی از آن اجرایی نشده است؛ مدیرکل بهزیستی استان اطلاع دهد تا برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

استاندار اصفهان یادآور شد: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در آشنایی جامعه مخاطب با افراد دارای معلولیت دارند از این رو انتظار است تا صدا و سیمای مرکز اصفهان با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی و بصورت مستمر، برنامه‌هایی را در باره توانجویان تهیه و پخش کند.

سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر، "روز جهانی معلولان" نامگذاری و شعار امسال این روز "راه‌حل‌های تحول‌آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترسی و برابر" تعیین شده است.

دیدگاه / پاسخ